Rad pruža kratki uvid u evolutivni put bošnjačke drame, s posebnim zanimanjem za međuratni period. Ipak, prvenstveno je usredsređen na dramski tekst „Žrtve tradicije“ Derviša Imamovića koji, zapravo, pripada grupici tekstova s početka njegove spisateljske karijere sačuvanih do danas. Iako ova drama izrasta na tradicionalnim postavkama i na „klišeiziranom melodramskom sižeu“ o dvoje nesretno zaljubljenih, sa osjetnim utjecajima narodnog igrokaza i folklorne melodrame, ona nije samo tekst ljubavnog karaktera, već je to svojevrsna Imamovićeva kritika patrijarhalnog obrasca življenja te onih društvenih strujanja koja strogo i slijepo, često i neracionalno, nastoje očuvati svekolikost tradicionalnih vrijednosti koje su nerijetko nepremostiva prepreka mladim ljudima u „novom vremenu“ te njihovim identitetskim samotraženjima i samodređenjima.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.