×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

EDUKACIJA ZA 21. STOLJEĆE: POVRATAK PRIRODI – ULOGA ODGOJITELJA

By
Emili Šegon
Emili Šegon
Editor: Enes Prasko

Abstract

Vrijednosti koje djeca stječu u ranom djetinjstvu često oblikuju njihov životni put, stoga je 
ključno  usmjeriti  pažnju  na  odgojno-obrazovne  strategije  koje  promiču  povezanost  djeteta  s 
prirodom. Priroda je izvor bogatih iskustava koja djeci pruža priliku za educiranje i razvoj na 
sveobuhvatan  način. Boravak u prirodi potiče tjelesnu aktivnost, kreativnost, kognitivni razvoj, 
emocionalnu  regulaciju  i  izgradnju  odnosa.  Ovaj  rad  istražuje  teorijska  polazišta  o  djetetu  i 
okolišu, prateći dijete iz aspekta istraživača te analizirajući utjecaj prirode na razvoj i zdravlje 
djeteta. S posebnim naglaskom na edukaciju 21. stoljeća, istraživanje ima za cilj prema uzorku 
odgojitelja  odrediti  ulogu  i  utjecaj  u  stvaranju  povezanosti  djeteta  s  prirodom  te  promicanju 
zdravih  životnih  navika.  U  istraživanju  je  sudjelovalo  150  odgojitelja  predškolske  dobi  iz 
Republike Hrvatske. Rezultati pokazuju svijest odgojitelja o ključnoj ulozi u razvijanju povezanosti 
djeteta s prirodom, gdje je 70,7 % (N=106) prepoznalo tu odgovornost. Paralelno, zabilježen je i 
daljnji interes djece za aktivnostima „na zraku“ potvrđeno od strane 76,6 % (N=115) odgojitelja. 
Unatoč prepoznatim prednostima, ključni ograničavajući faktori za aktivnosti u prirodi je veliki 
broj djece u skupinama i struktura radnog vremena odgojitelja.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.