×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

STILOVI VOĐENJA KAO TEMELJ USPJEŠNOSTI I RAZVOJA PREDŠKOLSKE USTANOVE

By
Marija Karačić
Marija Karačić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Ključ uspjeha ustanove često proizlazi iz usklađivanja stila vođenja ravnatelja s potrebama 
svih sudionika odgojno obrazovnog procesa. Ravnatelj kao vođa ima jednu od ključnih uloga u 
uspjehu predškolske ustanove. Njegov stil vođenja može imati značajan utjecaj na klimu ustanove, 
učinkovitost, motivaciju i uspjeh ustanove. Prilagodba određenog stila vođenja prema potrebama 
ustanove često rezultira uspjehom, poboljšanjem učinkovitosti, boljim odnosima unutar ustanove 
i boljim iskustvom svih sudionika, što ujedno dovodi do postizanja boljih rezultata u odgojnoobrazovnom  procesu  i  kvaliteti  rada  ustanove,  te  stvaranje  podržavajućeg  okruženja  za  sve 
sudionike.  Sposobnost  ravnatelja  da  prilagodi  svoj  stil  vođenja  suvremenim  potrebama, 
tehnološkim  promjenama  i  dinamičnim  zahtjevima  obrazovnog  sustava  ujedno  je  put  ka 
uspješnosti ustanove. Cilj ovog rada je ukazati na značaj i utjecaj stilova vođenja ustanove za rani 
i  predškolski  odgoj  i  obrazovanje.  Biti  ravnateljem  predškolske  ustanove  je  vrlo  kompleksan  i 
odgovoran  zadatak,  što  se  ujedno  veže  za  potrebu  različitih  vještina,  znanja  i  sposobnosti. 
Razvijene socijalne vještine utječu na stil vođenja i sposobnost ravnatelja za uspješnost u radu. 
Svoje  socijalne  vještine  ravnatelj  većinom  ostvaruju  putem  komunikacije,  stoga  je  važna  i 
sposobnost  ravnatelja  da  osvijesti  i  prepozna  osobni  utjecaj  na  djelatnike,  kako  bi  mogao 
prepoznati  i  poticati  razvoj  njihovih  potencijala,  te  na  koncu  da  stvara  inspirativno  i  sigurno 
okruženje za najbolji razvoj djece u predškolskom periodu.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.