Ključ uspjeha ustanove često proizlazi iz usklađivanja stila vođenja ravnatelja s potrebama
svih sudionika odgojno obrazovnog procesa. Ravnatelj kao vođa ima jednu od ključnih uloga u
uspjehu predškolske ustanove. Njegov stil vođenja može imati značajan utjecaj na klimu ustanove,
učinkovitost, motivaciju i uspjeh ustanove. Prilagodba određenog stila vođenja prema potrebama
ustanove često rezultira uspjehom, poboljšanjem učinkovitosti, boljim odnosima unutar ustanove
i boljim iskustvom svih sudionika, što ujedno dovodi do postizanja boljih rezultata u odgojnoobrazovnom procesu i kvaliteti rada ustanove, te stvaranje podržavajućeg okruženja za sve
sudionike. Sposobnost ravnatelja da prilagodi svoj stil vođenja suvremenim potrebama,
tehnološkim promjenama i dinamičnim zahtjevima obrazovnog sustava ujedno je put ka
uspješnosti ustanove. Cilj ovog rada je ukazati na značaj i utjecaj stilova vođenja ustanove za rani
i predškolski odgoj i obrazovanje. Biti ravnateljem predškolske ustanove je vrlo kompleksan i
odgovoran zadatak, što se ujedno veže za potrebu različitih vještina, znanja i sposobnosti.
Razvijene socijalne vještine utječu na stil vođenja i sposobnost ravnatelja za uspješnost u radu.
Svoje socijalne vještine ravnatelj većinom ostvaruju putem komunikacije, stoga je važna i
sposobnost ravnatelja da osvijesti i prepozna osobni utjecaj na djelatnike, kako bi mogao
prepoznati i poticati razvoj njihovih potencijala, te na koncu da stvara inspirativno i sigurno
okruženje za najbolji razvoj djece u predškolskom periodu.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.