Učenje njemačkog jezika danas je nezaobilazan fenomen u mnogim zemljama Evrope, s obzirom
na činjenicu da njemačko govorno područje pripada najrazvijenijim evropskim zemljama,
prvenstveno u ekonomskom, ali i u socijalnom smislu, te kao takvo u vremenu globalizacije nudi
potencijalnu sigurnost za mnoge ljude, koji žive u nerazvijenijim zemljama, kao što je i Bosna i
Hercegovina. Njemački kao drugi strani jezik se u osnovnoj školi Zeničko-dobojskog kantona
izučava od 6. do 9. razreda, te se kontinuirano nastavlja učiti i u sva četiri razreda gimnazije.
Planiranje nastave njemačkog kao drugog stranog jezika, podrazumijeva cjelokupnost i
nedjeljivost jezika kao sistema, što podrazumijeva postupnu pojavu njegovih specifičnosti,
elemenata i osobina, kako bi se različite, ali međusobno uvjetovane jezičke pojave prožimale i
ispreplitale u procesu učenja, što će rezultirati slaganjem pomenutih pojava u jedan logičan i
neprekidan niz, u kome će svaki stadij usvajanja stranog jezika biti jedna od karika u nizu. S
obzirom na to da su udžbenici osnovno nastavno sredstvo, ili instrument, u procesu podučavanja
i učenja, vrlo je važno da se novim kurikulumom propisani sadržaji kontinuirano naslanjaju jedni
na druge- to podrazumijeva i prelaz iz osnovne škole u gimnaziju. Ovo istraživanje ima za cilj da
istraži usklađenost sadržaja odobrenog udžbenika za 9. razred devetogodišnje osnovne škole,
autorice Zlate Maglajlije, i odobrenog udžbenika deutsch.com1 – udžbenika, koji se koristi u
gimnazijama. Unutar navedenog cilja će se odvojeno analizirati i deskriptirati usklađenost
362
tematskih cjelina, gramatičkih sadržaja, te razvijanja jezičkih kompetencija. Na kraju će se
spomenuti i da li se i kako obrađuju frazeloške jedinice u navedenim udžbenicima.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.