×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

USKLAĐENOST SADRŽAJA ODOBRENIH UDŽBENIKA ZA PREDMET NJEMAČKI KAO DRUGI STRANI JEZIK U ZENIČKO-DOBOJSKOM KANTONU DEVETOG RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE I PRVOG RAZREDA GIMNAZIJE

By
Belma Polić ,
Belma Polić
Emina Horić ,
Emina Horić
Nihada Topovčić
Nihada Topovčić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Učenje njemačkog jezika danas je nezaobilazan fenomen u mnogim zemljama Evrope, s obzirom 
na  činjenicu  da  njemačko  govorno  područje  pripada  najrazvijenijim  evropskim  zemljama, 
prvenstveno u ekonomskom, ali i u socijalnom smislu, te kao takvo u vremenu globalizacije nudi 
potencijalnu sigurnost za mnoge ljude, koji žive u nerazvijenijim zemljama, kao što je i Bosna i 
Hercegovina.  Njemački  kao  drugi  strani  jezik  se  u  osnovnoj  školi  Zeničko-dobojskog  kantona 
izučava od 6. do 9. razreda, te se kontinuirano nastavlja učiti i u sva četiri razreda gimnazije. 
Planiranje  nastave  njemačkog  kao  drugog  stranog  jezika,  podrazumijeva  cjelokupnost  i 
nedjeljivost  jezika  kao  sistema,  što  podrazumijeva  postupnu  pojavu  njegovih  specifičnosti, 
elemenata i osobina, kako bi se različite, ali međusobno uvjetovane jezičke pojave prožimale i 
ispreplitale u procesu učenja, što će rezultirati slaganjem pomenutih  pojava u jedan logičan i 
neprekidan niz,  u kome će  svaki stadij  usvajanja  stranog jezika  biti jedna od karika u nizu.  S 
obzirom na to da su udžbenici osnovno nastavno sredstvo, ili instrument, u procesu podučavanja 
i učenja, vrlo je važno da se novim kurikulumom propisani sadržaji kontinuirano naslanjaju jedni 
na druge- to podrazumijeva i prelaz iz osnovne škole u gimnaziju. Ovo istraživanje ima za cilj da 
istraži  usklađenost  sadržaja  odobrenog  udžbenika  za  9.  razred  devetogodišnje  osnovne  škole, 
autorice  Zlate  Maglajlije,  i  odobrenog  udžbenika  deutsch.com1  –  udžbenika,  koji  se  koristi  u 
gimnazijama.  Unutar  navedenog  cilja  će  se  odvojeno  analizirati  i  deskriptirati  usklađenost 
362
tematskih  cjelina,  gramatičkih  sadržaja,  te  razvijanja  jezičkih  kompetencija.  Na  kraju  će  se 
spomenuti i da li se i kako obrađuju frazeloške jedinice u navedenim udžbenicima.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.