Živimo u vremenu brzih promjena u svim područjima nauke, tehnologije te načina komuniciranja
i življenja ljudske zajednice. Svakodnevno se pitamo koliko škola priprema za te promjene i za
život u novom multimedijskom okruženju. Stručnjaci se moraju stalno pitati šta ima najveći uticaj
na učenje i razvoj mladih u tako bogatom informacijskom dobu. Lista najvažnijih kompetencija za
život je znatno promijenjena i proširena u odnosu na prošlo stoljeće. Stručnjaci za odgoj i učenje
nastoje predvidjeti moguće promjene u području sadržaja i metoda učenja na početku 21. stoljeća.
Glavna pitanja na koja se nastoji pronaći odgovore jesu: što treba učiti, kako učiti, gdje učiti,
zašto učiti te u kakvoj su vezi odgovori na ta pitanja s novom obrazovnom sredinom.
Ovaj rad daje definiciju glavnih pojmova vezanih za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, kao i
pregled važnih godina i dokumenata koji su ključni za početak priče o održivom razvoju. Ukratko
je objašnjena historija koncepta održivog razvoja, njegove značajke, principi i važnost
implementacije u škole / nastavne planove i programe. Nadalje su prikazane odrednice koje mora
imati odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, argumenti koji potvrđuju njegovu nužnost, mogući
nositelji i odgovorni u procesu razvoja kreativne škole u budućnosti.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.