Tehnologija, zbog svog brzog razvoja, svakodnevno utječe na promjene i razvoj društva,
zahvatila je i odgojno-obrazovni sustav. U školskoj godini 2011./2012., kao pilot-projekt Carneta,
u Republici Hrvatskoj, uvodi se e-Dnevnik. Budući da e-Dnevnik učitelji koriste već duže vrijeme,
postoje iskustva vezano uz njegovu primjenu i rad.
Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi jesu li učitelji razredne nastave u osnovnoj školi
zadovoljni e-Dnevnikom. Za potrebe istraživanja konstuiran je anketni upitnik, koji je postavljen
na društvene mreže, u grupe učitelja razredne nastave i popunilo ga je 986 učitelja. Rezultati
kazuju da je 84,0% sudionika istraživanja zadovoljno aplikacijom e-Dnevnik. Zbog mogućnosti
uvida u e-Dnevnik, 78,9% ispitanika navodi da roditelji rjeđe dolaze na individualne informacije
za svoje dijete. Gotovo ⅔ ispitanika (njih 64,3%) zadovoljno je rubrikama u e-Dnevniku u odnosu
na tradicionalni dnevnik, dok je 27,5% neodlučno.
Prilikom uvođenja e-Dnevnika škole su organizirale edukacije o upotrebi e-Dnevnika pa je
tako 55,7% ispitanika pohađalo edukaciju, dok je 32,6% njih izjavilo da takve edukacije nisu bile
organizirane. Vezano uz evidentiranje podataka (upis ocjene, pisano praćenje učenika,…) 71,3%
ispitanika izjavljuje da im je uporaba e-Dnevnika jedostavnija u odnosu na “stari” način vođenja
evidencije, dok 13,1% navode podjednakost u vođenju e-Dnevnika i tradicionalnog (papirnatog)
dnevnika/imenika. Nadalje, ispitanici, kao prednosti, najčešće ističu da ima više mjesta za upis
pisanog praćenja učenika i brži unos podataka. Za nedostatke najčešće izjavljuju nepreglednost
ocjena, jer treba ulaziti u svaki predmet, nemogućnost cjelodnevnog upisa izostanka učenika i
potreba za dobrom internetskom vezom.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.