Rad se bavi ispitivanjem uticaja medijskog sadržaja na formiranje moralne ličnosti. Društvenim
napretkom dolazi do određenih promjena u shvatanju i tumačenju moralnih vrijednosti, samim
tim istraživanja u ovoj oblasti su neophodna za dalje usmjeravnjе vaspitno-obrazovne prakse. U
proteklih nekoliko godina, kao glavni uzrok moralnog posrnuća mladih ljudi, navodi se moderna
tehnologija. S obizom da živimo u civilizaciji ozbiljne moralne hipokrizije, istraživanja u oblasti
moralnosti su imperativ kada govorimo u budućem razvoju pedagoške nauke. Dekadencija
vrijednosnog sistema, nedostatak tolerancije, vršnjačko nasilje, ekstremni hedonizam, sebičnost
kao i potpuno odsustvo empatije i altruizma dovoljan su znak da je potrebna hitna promjena
vrijednosnih koncepcija. Rad se u prvom dijelu bavi teorijskim razmatranjem teorija moralnosti i
moralnim vaspitanjem djece. Metodološki dio opisuje rezultate istraživanja kao i zaključke za dalje
unapređenje vaspitno-obrazovne prakse. Zadatak istraživanja je bio utvrditi da li postoji razlika
u moralnom razvoju u zavisnosti od konzumiranja zabavnog i edukativnog TV sadržaja. Pored
metode teorijske analize i sinteze, u radu je korišten i servej istraživački metod. Istraživanje koje
je sprovedeno u dvije osnovne škole na području grada Banjaluka, na uzorku od 120 ispitanika sa
ciljem identifikacije medijskog sadržaja kojeg učenici najviše konzumiraju i njihovog uticaj na
moralno formiranje ličnosti. Pored anektnog upitnika korištena je skala moralnog razvoja kao
instrument koji treba da pokaže nivo razvoja, koji obuhvata moralna znanja, uvjerenja i
ponašanje. Rezultati istraživanja su opovrgli pretpostavku po kojom bi se moralni razvoj
razlikovao u odnosu na sadržaj koji djeca gledaju.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.