×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

MEDIJI I FORMIRANJE MORALNE LIČNOSTI

By
Marija Tomić
Marija Tomić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Rad se bavi ispitivanjem uticaja medijskog sadržaja na formiranje moralne ličnosti. Društvenim 
napretkom  dolazi do određenih promjena u shvatanju i tumačenju moralnih vrijednosti, samim 
tim istraživanja u ovoj oblasti su neophodna za dalje usmjeravnjе  vaspitno-obrazovne prakse. U 
proteklih nekoliko godina, kao glavni uzrok moralnog posrnuća mladih ljudi, navodi se moderna 
tehnologija. S obizom da živimo u civilizaciji ozbiljne moralne hipokrizije, istraživanja u oblasti 
moralnosti  su  imperativ  kada  govorimo  u  budućem  razvoju  pedagoške  nauke.  Dekadencija 
vrijednosnog sistema, nedostatak tolerancije, vršnjačko nasilje, ekstremni hedonizam, sebičnost 
kao  i  potpuno  odsustvo  empatije  i  altruizma  dovoljan  su  znak  da  je  potrebna  hitna  promjena 
vrijednosnih koncepcija. Rad se u prvom dijelu bavi teorijskim razmatranjem teorija moralnosti i 
moralnim vaspitanjem djece. Metodološki dio opisuje rezultate istraživanja kao i zaključke za dalje 
unapređenje vaspitno-obrazovne prakse. Zadatak istraživanja je bio utvrditi da li postoji razlika 
u moralnom razvoju u zavisnosti od konzumiranja zabavnog i edukativnog TV sadržaja. Pored 
metode teorijske analize i sinteze, u radu je korišten i servej istraživački metod. Istraživanje koje 
je sprovedeno u dvije osnovne škole na području grada Banjaluka, na uzorku od 120 ispitanika sa 
ciljem identifikacije medijskog sadržaja kojeg učenici najviše konzumiraju i njihovog uticaj na 
moralno formiranje ličnosti. Pored anektnog upitnika korištena je skala moralnog razvoja kao 
instrument  koji  treba  da  pokaže  nivo  razvoja,  koji  obuhvata  moralna  znanja,  uvjerenja  i 
ponašanje.  Rezultati  istraživanja  su  opovrgli  pretpostavku  po  kojom  bi  se  moralni  razvoj 
razlikovao u odnosu na sadržaj koji djeca gledaju.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.