×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

ULOGA ORGANIZACIJSKE PRAVEDNOSTI U OPTIMIZACIJI RADNOG ANGAŽMANA NASTAVNIKA

By
Elvis Vardo ,
Elvis Vardo
Aldijana Bešić
Aldijana Bešić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Organizacijska pravednost predstavlja važan konstrukt u organizacijskoj psihologiji a isti se 
se prema Cropanzanu (2007) može definisati kao stepen percepcije zaposlenika o tome da li 
se  u  organizaciji  prema  njima  postupa  pravedno.  Organizacijska  klima  pravednosti 
predstavlja  zajednički  doživljaj  pravednosti  članova  tima  te  je  najčešće  povezana  sa 
povjerenjem u rukovodstvo. S druge strane, uspješnost u radu doprinosi ukupnom zadovoljstvu 
zaposlenika, koje je u velikoj mjeri uslovljeno odnosom sa rukovodiocima.  Ovaj rad se usmjerio 
na  ispitivanje  odnosa  i  međuzavisnosti  dimenzija  organizacijske  klime  pravednosti  i 
angažovanosti nastavnika u osnovnim školama. Tačnije, nastojalo se utvrditi u kojoj mjeri se 
dimenzije  organizacijske  klime  pravednosti  direktora  mogu  posmatrati  kao  prediktori 
angažovanosti nastavnika. Uzorak je obuhvatio 156 nastavnika iz  osnovnih škola s područja 
grada Gračanica, među kojima je 105 (67,3%) ispitanica ženskog spola. 
U  istraživanju  su  korištena  su  dva  instrumenta:  Upitnik  organizacijske  klime  pravednosti 
(Jakopec i Šušanj, 2014) i Utrechtova ljestvica radnog angažmana (UWES; Bakker i Schaufeli, 
2004),  koji  su  primjenjeni  metodom  papir-olovka,  uz  dobrovoljni  pristanak  i  garantovanu 
anonimnost  ispitanika.  Glavni  rezultati  sugerišu  da  sve  tri  dimenzije  organizacijske  klime 
pravednosti  imaju  statistički  značajan  doprinos  angažovanosti  nastavnika,  pri  čemu  je,  na 
prvom mjestu doprinos interakcijske, zatim proceduralne i potom distributivne pravednosti. 
Rezultati istraživanja nas dovode do zaključka da dimenzije organizacijske klime pravednosti 
direktora mogu biti korištene kao prediktori angažovanosti nastavnika. 

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.