×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

DIGITALNI ASISTENTI U OBRAZOVANJU: ANALIZA UTICAJA UMJETNE INTELIGENCIJE I CHATBOTOVA, POSEBNO CHATGPT, NA NASTAVNIKE I UČENIKE

By
Arnela Šabanović
Arnela Šabanović
Editor: Enes Prasko

Abstract

Obrazovanje  se  neprestano  razvija  pod  uticajem  tehnoloških  inovacija,  a  umjetna 
inteligencija  postaje  nezaobilazan  čimbenik  u  savremenom  obrazovnom  okruženju.  Ovaj 
stručni rad istražuje promjene koje se događaju u obrazovnom sektoru s naglaskom na ulogu 
digitalnih asistenata i chatbotova, pri čemu se posebna pažnja posvećuje modelu ChatGPT. 
Digitalni  asistenti  kao  konkretni  primjeri  umjetne  inteligencije,  predstavljaju 
tehnološke alate koji pomažu olakšati i obogatiti obrazovni proces. Svojim uključivanjem u 
komunikaciju,  pružanjem  informacija  i  prilagođavanjem  nastavnih  resursa,  oni  utiču  na
transformaciju procesa učenja i poučavanja. ChatGPT, kao vodeći model za obradu prirodnog 
jezika  razvijen  kroz  umjetnu  inteligenciju,  otvara  nove  mogućnosti  za  interakciju  između 
korisnika i tehnologije.
Ovaj stručni rad ima za cilj analizirati kako digitalni asistenti i chatbotovi, s fokusom 
na ChatGPT, utiču na obrazovanje. Proučit ćemo kako se ovi alati primjenjuju u obrazovnom 
sistemu, razmotriti uticaj GPT tehnologije na učenike te prikazati rezultate  studije slučaja o 
uticaju ChatGPT-a na nastavnike.
Rad  također  pruža  smjernice  i  preporuke  za  bolju  integraciju  GPT  tehnologije  u 
obrazovni sektor, kako bi se postigao veći učinak i poboljšala kvaliteta obrazovanja.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.