Obrazovanje se neprestano razvija pod uticajem tehnoloških inovacija, a umjetna
inteligencija postaje nezaobilazan čimbenik u savremenom obrazovnom okruženju. Ovaj
stručni rad istražuje promjene koje se događaju u obrazovnom sektoru s naglaskom na ulogu
digitalnih asistenata i chatbotova, pri čemu se posebna pažnja posvećuje modelu ChatGPT.
Digitalni asistenti kao konkretni primjeri umjetne inteligencije, predstavljaju
tehnološke alate koji pomažu olakšati i obogatiti obrazovni proces. Svojim uključivanjem u
komunikaciju, pružanjem informacija i prilagođavanjem nastavnih resursa, oni utiču na
transformaciju procesa učenja i poučavanja. ChatGPT, kao vodeći model za obradu prirodnog
jezika razvijen kroz umjetnu inteligenciju, otvara nove mogućnosti za interakciju između
korisnika i tehnologije.
Ovaj stručni rad ima za cilj analizirati kako digitalni asistenti i chatbotovi, s fokusom
na ChatGPT, utiču na obrazovanje. Proučit ćemo kako se ovi alati primjenjuju u obrazovnom
sistemu, razmotriti uticaj GPT tehnologije na učenike te prikazati rezultate studije slučaja o
uticaju ChatGPT-a na nastavnike.
Rad također pruža smjernice i preporuke za bolju integraciju GPT tehnologije u
obrazovni sektor, kako bi se postigao veći učinak i poboljšala kvaliteta obrazovanja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.