Univerzalno važeće vrijednosti svevremenski su aktualne. U novije vrijeme vidljiv je
porast potrebe za njihovim svakodnevnim promoviranjem u nastavnom procesu. Književnost za
djecu je poseban i važan žanr te igra značajnu ulogu u oblikovanju načina na koji mladi čitaoci
razumiju i percipiraju svijet. Iako se književna djela ne pišu isključivo u odgojne svrhe,često im
se pripisuje i u prvi plan stavlja kao njihova primarna funkcija.Čitanačka štiva namijenjena
učenicima u razrednoj nastavi afirmiraju određene vrijednosti. Nastavnoprogramske odrednice
jasno ukazuju na poželjne vrednote koje je potrebno razvijati kod učenika. U ovom raduće se
analizirati zastupljenost vrijednosti u proznim književnim tekstovima sadržane učitankama za
učenike mlađe školske dobi. Poznato je da određeni broj tekstova posjeduje veći broj vrijednosti,
a kao kriterij odabira uzeta je ona dominantna u tekstu.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.