Vreme u kojem živimo je vreme velikih promena, a te promene reflektuju se i na nastavu. Učenike
treba osposobiti za permanentno obrazovanje, odnosno učiti ih da uče. U skladu sa tim, učitelji i nastavnici
moraju menjati svoj odnos prema poslu i stil rada. Kvalitet nastave zavisi, u najvećoj meri, od učiteljevih
ličnih i stručnih kompetencija. Savremena nastava stavlja učenika u središte nastavnog procesa, a pred
učitelja se stavljaju brojni zahtevi i obaveze kako bi nastavni proces bio uspešan. Učitelj treba da je
profesionalac, stručan, kreativan, istraživač, kritički orijentisan, ali i da ima razvijen osećaj za senzibilitet
i emocije svojih učenika. Upravo integrisanim nastavnim pristupom i raznovrsnim projektnim
aktivnostima, menja se i uloga učenika. I učenici se stavljaju u poziciju istraživača, kreatora, prezentera i
evaluatora. Kada je u pitanju projektna nastava, u kojoj se do saznanja dolazi istraživanjem određene
teme, od učenika se traži i samostalnost u istraživačkom procesu, uz očekivani produkt. Od cilja do ishoda,
učitelji primenjuju različite metode, kao i Blumovu taksonomiju, kako bi kod učenika podstakli razvoj do
odgovarajućeg nivoa kreativnosti i stvaralaštva. Uz, to, razvijaju se i najrelevantnije kompetencije
potrebne za celoživotno učenje. U radu su prikazane pojedine projektne aktivnosti, kao primeri dobre
prakse, kojima se, interdisciplinarnim pristupom, rešavao određeni problem ili produbljivala znanja
učenika. Kao rezultat, ostvareni su očekivani ishodi svake aktivnosti.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.