Rad pod nazivom „Bauhaus u svjetlu novouspostavljenih estetičkih matrica i pogleda na
umjetnost XX vijeka“ ima za cilj da ukaže na promjenu viševjekovnih modela valorizovanja i
prihvatanja umjetničkih djela kao posebnog vida oplemenjenja ljudskog duha, te da istovremeno skrene
pažnju na neraskidivu vezu arhitekture, skulpture i slikarstva u prvim decenijama prošlog vijeka.
Bauhaus, kao savršeno osmišljena umjetničko-pedagoška „fabrika“, koja je defakto promijenila
dotadašnje modele promišljanja i analize odnosa prema objektima,čovjeku i društvenom kontekstu u
kojem oni nastaju, posmatra se u ovom radu kao indikator novih strujanja u umjetnosti XX vijeka,
komparativno sa ostalim srodnim granama. Volumetrijski eksperimenti koji su bili novi moment u
prihvatanju modernističkih tendencija, definitivno su promijenili dotadašnju estetiku i ponudili
savremenom konzumentu nov način gledanja na umjetnost.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.