Rezultati istraživanja pokazuju da primjena istraživačkog metoda u nastavi u starijim
razredima osnovne škole, pored pozitivnog uticaja na kvalitet postignutog znanja, ima
pozitivan uticaj i na prosocijalno ponašanje učenika.U sprovedenom istraživanju je ispitivana
mogućnost da se sa istim efektom istraživački metod primijeni i u nižim razredima osnovne
škole. Cilj istraživanja je bio ispitati da li primjena istraživačkog metoda u nastavi učetvrtom
razredu osnovne škole utiče na razvoj moralnog rezonovanja, empatije i sklonosti ka
rješavanju konflikata. Uzorak se sastojao od 89 učenika podijeljenih u eksperimentalnu (46) i
kontrolnu grupu (43). Nakon ujednačavanja grupa, učenici su putem upitnika procjenjivali
vlastitu moralnost, empatiju i stil rješavanju konflikata. Nakon toga je u eksperimentalnoj
grupi je nastava iz predmeta Moja okolina izvođena putem istraživačke metode a u kontrolnoj
grupi putem metoda tradicionalne nastave. Nakon tri mjeseca je izvršeno retestiranje učenika
istim upitnikom. U analizi podataka su primijenjeni t-test za nezavisne i zavisne uzorke.Nalazi
istraživanja ni u jednom slučaju nisu pokazali statistički značajnu razliku između
eksperimentalne i kontrolne grupe. Dobijeni rezultati sugerišu da primijena istraživačkog
metoda učetvrtom razredu osnovne škole ne dovodi do unapređenja stilova rješavanja
konflikata učenika, moralnosti i empatije. Na osnovu ukupnih nalaza možemo zaključiti da na
uzrastu učenika četvrtog razreda istraživačka metoda ne treba očekivati da primjena
istraživačke metode u nastavi ima pozitivan efekat na prosocijalno rezonovanje i ponašanje.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.