Pojam pismenosti, koji se nekada odnosio na sposobnost čitanja i pisanja na maternjem jeziku,
mijenja se u skladu sa društvenim, naučnim i tehnološkim promjenama tako da u XXI vijeku
pismenost ne predstavlja samo sposobnost čitanja i pisanja, nego podrazumijeva poznavanje
informacijskih i komunikacijskih tehnologija, kritičko razmišljanje i neophodnost cjeloživotnog
učenja. Takve promjene zahtijevaju i promjene u obrazovnom sistemu, tj. medijsko opismenjavanje
učenika već od osnovne škole što se postiže medijskim obrazovanjem.
U radu ćemo analizirati zastupljenost sadržaja vezanih za medijsko obrazovanje i medijsku
pismenost u nastavnim predmetima: Bosanski jezik i književnost, Engleski jezik, Biologija i
Hemija, te njihov uticaj na na razvoj kritičkog promišljanja i medijske pismenosti učenika osmih
i devetih razreda osnovne škole. Nakon prikupljenih podataka u svrhu izrade teorijskog dijela
rada, pristupili smo izradi metodološkog dijela, koji predstavlja osnovu za empirijsko istraživanje
problema. Koristeći metode teorijske analize i sinteze, deskriptivnu i survey metodu, ispitali smo
povezanost sadržaja navedenih nastavnih predmeta sa medijskom kulturom. Cilj istraživanja bio
je i utvrđivanje uključenosti medijskih sadržaja u nastavi navedenih nastavnih predmeta s
akcentom na analizu najčešće korištenih medija i medijskih sadržaja, mogućnost njihovog
kritičkog vrednovanja od strane učenika, kao i sposobnost stvaranja vlastitih medijskih sadržaja
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.