×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

MEDIJSKA PISMENOST UČENIKA ZAVRŠNIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE U HNK

By
Amela Merdan ,
Amela Merdan
Alema Fazlić ,
Alema Fazlić
Aida Džiho
Aida Džiho
Editor: Enes Prasko

Abstract

Pojam pismenosti, koji se nekada odnosio na sposobnost čitanja i pisanja   na maternjem jeziku, 
mijenja  se  u  skladu  sa  društvenim,  naučnim  i  tehnološkim  promjenama  tako  da  u  XXI  vijeku 
pismenost  ne  predstavlja  samo  sposobnost  čitanja  i  pisanja,  nego  podrazumijeva  poznavanje 
informacijskih i komunikacijskih tehnologija, kritičko razmišljanje i neophodnost cjeloživotnog 
učenja. Takve promjene zahtijevaju i promjene u obrazovnom sistemu, tj. medijsko opismenjavanje 
učenika već od osnovne škole što se postiže medijskim obrazovanjem.
U  radu  ćemo  analizirati  zastupljenost  sadržaja  vezanih  za  medijsko  obrazovanje  i  medijsku 
pismenost  u  nastavnim  predmetima:  Bosanski  jezik  i  književnost,  Engleski  jezik,  Biologija  i 
Hemija, te njihov uticaj na na razvoj kritičkog promišljanja i medijske pismenosti učenika osmih 
i devetih razreda osnovne škole.  Nakon prikupljenih podataka u svrhu izrade teorijskog dijela 
rada, pristupili smo izradi metodološkog dijela, koji predstavlja osnovu za empirijsko istraživanje 
problema. Koristeći metode teorijske analize i sinteze, deskriptivnu i survey metodu, ispitali smo 
povezanost sadržaja navedenih nastavnih predmeta sa medijskom kulturom. Cilj istraživanja bio 
je  i  utvrđivanje  uključenosti  medijskih  sadržaja  u  nastavi  navedenih  nastavnih  predmeta  s 
akcentom  na  analizu  najčešće  korištenih  medija  i  medijskih  sadržaja,  mogućnost  njihovog 
kritičkog vrednovanja od strane učenika, kao i sposobnost stvaranja vlastitih medijskih sadržaja

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.