×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

POVEZANOST SOCIODEMOGRAFSKIH VARIJABLI SA EMOCIONALNOM KOMPETETNOŠĆU NASTAVNIKA I KVALITETOM RAZREDNOG OZRAČJA

By
Tarik Hasanić ,
Tarik Hasanić
Lejla Muratović ,
Lejla Muratović
Amer Ćaro
Amer Ćaro
Editor: Enes Prasko

Abstract

U  radu  su  predstavljeni  rezultati  istraživanja  koje  je  imalo  za  cilj  ispitati  povezanost 
sociodemografskih varijabli (spol, dužina radnog staša i zaposlenost u osnovnoj ili srednjoj školi) 
sa  emocionalnom  kompetetnošću  nastavnika   i  kvalitetom  razrednog  ozračja.  Navedena 
povezanost  analizirana  je  na  temelju  samoprocjene  nastavnika  o  vlastitim  emocionalnim 
kompetencijama i kvaliteti razrednog ozračja kojeg kreiraju. Istraživanje je sprovedeno na uzorku 
od  302 nastavnika zaposlena u osnovnim i srednjim školama na području Bosne i Hercegovine. 
Prikupljanje  podataka  izvršeno  je  online,  korištenjem  Upitnika  emocionalne  kompetentnosti 
(UEK-45), Upitnika razrednog ozračja i Sociodemografskog upitnika.
Istraživanjem  je  utvrđeno  da  sociodemografska  varijabla  dužina  radnog  staža  nastavnika 
statistički  značajno  prediktuje  sve  dimenzije  emocionalne  kompetentnosti  nastavnika. 
Sociodemografska  varijabla  spol  pokazala  se  kao  statistički  značajan  prediktor  sposobnosti 
razumijevanja  i  uočavanja  emocija,  na  način  da  nastavnice  ostvaruju više  vrijednosti  na  ovoj 
subskali emocionalne kompetentnosti. Također, multiplom regresijskom analizom utvrđeno je da 
spol  predstavlja  statistički  značajan  prediktor  u  kreiranju  razrednog  ozračja.  Sprovedeno 
istraživanje  ukazuje  na značaj emocionalne  kompetentnosti nastavnika za  stvaranje pozitivnog 
razrednog ozračja. 

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.