U radu su predstavljeni rezultati istraživanja koje je imalo za cilj ispitati povezanost
sociodemografskih varijabli (spol, dužina radnog staša i zaposlenost u osnovnoj ili srednjoj školi)
sa emocionalnom kompetetnošću nastavnika i kvalitetom razrednog ozračja. Navedena
povezanost analizirana je na temelju samoprocjene nastavnika o vlastitim emocionalnim
kompetencijama i kvaliteti razrednog ozračja kojeg kreiraju. Istraživanje je sprovedeno na uzorku
od 302 nastavnika zaposlena u osnovnim i srednjim školama na području Bosne i Hercegovine.
Prikupljanje podataka izvršeno je online, korištenjem Upitnika emocionalne kompetentnosti
(UEK-45), Upitnika razrednog ozračja i Sociodemografskog upitnika.
Istraživanjem je utvrđeno da sociodemografska varijabla dužina radnog staža nastavnika
statistički značajno prediktuje sve dimenzije emocionalne kompetentnosti nastavnika.
Sociodemografska varijabla spol pokazala se kao statistički značajan prediktor sposobnosti
razumijevanja i uočavanja emocija, na način da nastavnice ostvaruju više vrijednosti na ovoj
subskali emocionalne kompetentnosti. Također, multiplom regresijskom analizom utvrđeno je da
spol predstavlja statistički značajan prediktor u kreiranju razrednog ozračja. Sprovedeno
istraživanje ukazuje na značaj emocionalne kompetentnosti nastavnika za stvaranje pozitivnog
razrednog ozračja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.