Na temelju uvida u relevantne teorijske i istraživačke izvore ustanovljeno je da u školskom
učenju vanjski i unutarnji motivi utječu na motivaciono ponašanje. Cilj ovog rada bio je da se na
temelju stavova učenika ispita motivacija za školskim učenjem učenika osnovnih i srednjih škola.
Istraživanje po svojoj naravi je deskriptivno neeksperimentalno. Od istraživačkih metoda
u oblikovanju teorijskog dijela korišten je metod teorijske analize, a deskriptivno-analitički servej
metod u prikupljanju, analizi i interpretaciji dobivenih rezultata. Od istraživačkih tehnika
korišteno je anketiranje, a od istraživačkih instrumenata Upitnik školske motivacije – ISM (Ali &
McInerney, 2005).
Rezultati istraživanja su pokazali da je motivacija za školskim učenjem u većoj mjeri
prisutnija kod učenika osnovne škole za sve subskale osim za spremnost za izvršavanjem školskih
zadataka, gdje je veća motiviranost vidljiva kod učenika srednje škole. U motiviranosti za učenje
postoji statistički značajna razlika u stavovima ispitanika muškog i ženskog spola na subskalama
trud, takmičenje, društvena moć i nagrada, tj. na varijablama takmičenje, društvena moć i
nagrada ispitanici muškog spola su pokazali statistički značajno viši srednji rang u odnosu na
ispitanike ženskog spola, dok su na varijabli trud ispitanici ženskog spola pokazali statistički
značajno viši srednji rang u odnosu na ispitanike muškog spola.
Izveden je zaključak kako dobijeni istraživački rezultati mogu biti osnova za kreiranje
radionica za nastavnike koje bi bile u funkciji jačanja njihovih kompetencija za motivisanje
učenika u odgojno-obrazovnom procesu.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.