×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

MOTIVACIJA ZA ŠKOLSKIM UČENJEM UČENIKA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA

By
Izet Pehlić ,
Izet Pehlić
Fikret Čančar
Fikret Čančar
Editor: Enes Prasko

Abstract

Na temelju uvida u relevantne teorijske i istraživačke izvore ustanovljeno je da u školskom 
učenju vanjski i unutarnji motivi utječu na motivaciono ponašanje. Cilj ovog rada bio je da se na 
temelju stavova učenika ispita motivacija za školskim učenjem učenika osnovnih i srednjih škola. 
Istraživanje po svojoj naravi je deskriptivno neeksperimentalno. Od istraživačkih metoda 
u oblikovanju teorijskog dijela korišten je metod teorijske analize, a deskriptivno-analitički servej 
metod  u  prikupljanju,  analizi  i  interpretaciji  dobivenih  rezultata.  Od  istraživačkih  tehnika 
korišteno je anketiranje, a od istraživačkih instrumenata Upitnik školske motivacije – ISM (Ali & 
McInerney, 2005).
Rezultati  istraživanja  su  pokazali  da  je  motivacija  za  školskim  učenjem  u  većoj  mjeri 
prisutnija kod učenika osnovne škole za sve subskale osim za spremnost za izvršavanjem školskih 
zadataka, gdje je veća motiviranost vidljiva kod učenika srednje škole. U motiviranosti za učenje 
postoji statistički značajna razlika u stavovima ispitanika muškog i ženskog spola na subskalama 
trud,  takmičenje,  društvena  moć  i  nagrada,  tj.  na  varijablama  takmičenje,  društvena  moć  i 
nagrada ispitanici muškog spola su  pokazali statistički značajno viši srednji rang u odnosu na 
ispitanike  ženskog  spola,  dok  su  na  varijabli  trud  ispitanici  ženskog  spola  pokazali  statistički 
značajno viši srednji rang u odnosu na ispitanike muškog spola.
Izveden je zaključak kako dobijeni istraživački rezultati mogu biti osnova za kreiranje 
radionica  za  nastavnike  koje  bi  bile  u  funkciji  jačanja  njihovih  kompetencija  za  motivisanje 
učenika u odgojno-obrazovnom procesu.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.