×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

ZNAČAJ TIMSKOG RADA U KONTEKSTU PROFESIONALNOG DJELOVANJA SOCIJALNIH PEDAGOGA

By
Elma Begagić ,
Elma Begagić
Aida Rizvanović
Aida Rizvanović
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Saradnja sa stručnjacima različitih profila predstavlja neizbježni dio profesionalnog
sociopedagoškog djelovanja. Sposobnost rada u timu se često navodi u mnogobrojnim
konkursima kao ključna kompetencija, ali strategije kako postati kompetentan u kontekstu
timskog rada se rijetko navode u stručnoj literaturi. U području socijalne pedagogije timski rad
predstavlja kooperativni oblik rada stručnjaka s ciljem rješavanja određenih zadataka čija
kompleksnost onemogućava samostalno djelovanje. Timovi u kojima su angažovani socijalni
pedagozi sučesto heterogeni, podrazumijevaju angažman stručnjaka različitih profila, uzrasta,
spolova, diferenciranu kulturološku tradiciju, što prema Bernitzke (2009: 16)često rezultira
uspješnom saradnjom uzimajući u obzir diverzitet i raznolikost u pogledu na znanje, iskustva i
stavove članova tima. Cilj ovog rada je predstaviti sposobnost rada u timu kao ključnu
kompetenciju u okviru sociopedagoškog poziva. Podaci su u skladu s principima kvalitativne
istraživačke metodologije izuzeti metodom usmjerene diskusije unutar fokus grupe koju su
sačinjavali diplomirani socijalni pedagozi. Evaluacija empirijskog materijala izvršena je uz
pomoć kvalitativne analize sadržaja (Mayring, 2000), a rezultati pokazuju da u skladu s
teorijskim premisama (Scherpner, Fink i Kowollik, 1976: 12) timski rad u kontekstu
sociopedagoškog djelovanja predstavlja formu reflektirajuće, partnerske saradnje koja se
očituje u odgovornoj, konstantnoj i spontanoj spremnosti na kooperaciju usmjerenu prema
zajedničkim ciljevima, koja je s jedne strane povezana s rizicima, ali koja u svojoj konačnici u
pogledu na uzajamno poštivanje drugog može doprinijeti konstruktivnom i efikasnom
djelovanju.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.