Temeljna intencija ovog rada jeste ukazati na posebnost odgojno-obrazovnih potreba
darovitih učenika, ali i istaći nedostatak sistemske podrške njihovim potencijalima. Suština
nastavnog procesa ogleda se u tome da svakom učeniku omogući dostizanje i ostvarivanje
vlastitih mogućnosti i potencijala. Međutim, tradicionalno organizirana škola, prilagođena
„prosječnom“ učeniku, nema razrađen sistem mjera kojima bi podstakla sposobnosti i
potencijale darovitih učenika. U procesu nastave, učenicičije su razlike izraženije u odnosu na
ostale vršnjake unutar odjeljenja, najčešće bivaju diskriminirani, odnosno, dolazi do poteškoća
u zadovoljavanju njihovih specifičnih odgojno-obrazovnih potreba. To su učenici koji imaju
određene poteškoće u razvoju, ali i oni učenicičije su sposobnosti iznadprosječne, koji se
ubrzano razvijaju. I jednim i drugim neophodan je individualizirani pristup u procesima učenja
i podučavanja, te adekvatna i potpuna podrška razvoju njihovih potencijala. Nažalost, realnost
je takva da nastavnici obično ne primjećuju aktivitet učenika čije su sposobnosti
iznadprosječne, pa se prema njima odnose kao i prema ostalim učenicima, dajući im zadatke i
postavljajući pred njih probleme koje oni vrlo lako i bez imalo napora rješavaju. Da do ovoga
ne bi došlo potrebno je prepoznati posebne odgojno-obrazovne potrebe darovitih učenika i ići
u pravcu njihovog zadovoljenja, a nastavni proces organizirati uvažavajući principe
individualizacije i diferencijacije u nastavi. Uvažavajući i ističući specifičnost odgojnoobrazovnih potreba darovitih učenika pravimo dobru osnovu za detaljnije razmatranje
adekvatne odgojno-obrazovne podrške za ove učenike.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.