Ekspanzija na svim poljima društvene zbilje neminovno je dovela i do pokretanja
pitanja kvaliteta školskog odgoja, koje je pritom postalo aktuelnije nego ikad do sad.Činjenica
je da škola nije samo državna obrazovna institucija, nego i određena grupa koja uspostavlja
unutargrupne i međugrupne odnose, koji se ogledaju u njenoj odgojnoj funkciji i rezultatima
rada i djelovanja, govori u prilog pedagoškoj opravdanosti istraživanja ove teme. Cilj
istraživanja je ispitati kvalitet interpersonalnog odnosa u nastavi po procjeni učenika. Uzorak
ispitanika čine učenici Osnovne škole „Travnik“, i to 178 učenikačetvrtog i sedmog razreda.
Rezultati su pokazali da učenici misle da je za dobar odnos između učenika i nastavnika važno
da nastavnici omoguće učenicima da ostvare dobru komunikaciju u nastavi. Nalazi istraživanja
su pokazali da spol, razred i uspjeh učenika bitno utiču na njihovo mišljenje po pitanju kvaliteta
interpersonalnog odnosa. Dakle, učenici sa boljim uspjehom imaju pozitivnije mišljenje o
kvalteti interpersonalnog odnosa u nastavi. Dobijeni rezultatiće dati značajan doprinos na
rasvjetljavanje problematike interpersonalnog odnosa između učenika i nastavnika u osnovnoj
školi i pružiti pomoćnastavnicima u cilju uspostavljanja boljeg interpersonalnog odnosa.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.