Naš cilj je pojasniti zrelost djeteta za polazak u školu, a prvenstveno odrediti ovaj i slične termine
kojima se ukazuje na spremnost predškolske djece za polazak u školu. Poznato je da je osnovna škola
obavezna, a Zakon o osnovnom odgoju i obrazovanju školskim obveznikom smatra dijete koje do 1. marta
tekuće godine navrši pet i po godina života. Škola pred svako dijete stavlja određene zahtjeve, što nesporno
čini i okruženje, a kako će se ono snaći u tom okruženju zavisi od njegove zrelosti. Imajući u vidu
raznolikost dječijeg psihofizičkog razvoja, prethodno navedena hronološka dob ne može biti jedini i
pouzdan način mjerenja zrelosti budućih učenika. Upravo zrelost podrazumijeva široku lepezu faktora koji
na to utiču, a očemuće biti govora u daljoj razradi. Sagledatćemo istraživanja stručnjaka kao i njihove
načine procjene zrelosti djece pred polazak u školu. Objektivno prikazati karakteristike predškolaca, te
sve elemente koji su predmet procjene timova koji se time bave. Potrebno je ukazati na važnost pripreme
djeteta od ranog djetinjstva i treba posmatrati ulogu porodice i okruženja, a posebno predškolskih
ustanova.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.