Savremena pedagoška misao ističe značaj i ulogu nastavničkih kompetencija u realizaciji
kompleksnih odgojno-obrazovnih ciljeva, a prije svega u podsticanju i razvoju mnogostrane ličnosti
odgajanika/učenika. Rad tretira značaj emocionalne kompetentnosti nastavnika. Postoje mnogobrojna
određenja emocionalne kompetentnosti nastavnika, a neka od njih se odnose na nastavnikovu sposobnost
izražavanja i imenovanja emocija, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, kao i sposobnost
upravljanja i regulacije emocije. Neki od benefita emocionalno kompetetnog nastavnika koji se navode u
pedagoškoj literaturi su: emocionalno kompetentni nastavnici mogu da upravljaju svojim ponašanjem,čak
i kada su emotivno uzbuđeni u izazovnim situacijama, oni regulišu svoje emocije na zdrave načine, koji
omogućavaju pozitivne ishode u učionici, a bez ugrožavanja sopstvenog zdravlja; emocionalno
kompetentni nastavnici imaju visoku samosvijest; pokazuju efikasnije strategije upravljanja razredom; oni
su aktivniji i vješto koriste svoje kompetencije za promovisanje entuzijazma i uživanja u učenju, kao i u
vodstvu i u upravljanju ponašanjem učenika.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.