Socio-komunikacijske kompetencije, kao jedna od profesionalnih kompetencija odgajatelja
definiranih od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (2011), trebale bi se
formirati i djelimično razviti na studijskim programima predškolskog odgoja i obrazovanja, te dalje
razvijati kroz profesionalni razvoj odgajatelja. Socio-komunikacijske kompetencije (Jusufović, 2021)
bazirane na nenasilnoj komunikaciji Marshalla Rosenberga,čistoj komunikaciji Tomasa Gordona i teoriji
izbora Williama Glassera, imaju ključnu ulogu u kreiranju podsticajne mikropedagoške klime u odgojnoobrazovnoj grupi, pa samim tim i optimiziranju uvjeta za rast i razvoj svakog djeteta ponaosob. Kako bi
se utvrdilo da li studijski programi predškolskog odgoja i obrazovanja ispunjavaju svoju zadaću vezanu
za formiranje i razvoj socio-komunikacijskih kompetencija budućih odgajatelja realizirano je istraživanje,
kojim je obuhvaćeno 275 studenata sa šest studijskih programa za predškolski odgoj i obrazovanje pri
javnim univerzitetima u Bosni i Hercegovini (Bihać, Bijeljina, Istočno Sarajevo, Mostar, Sarajevo,
Zenica). Za potrebe istraživanja korištena je Skala za samoprocjenu socio-komunikacijskih kompetencija
(Jusufović, 2021). Rezultati pokazuju da skoro polovina studenata svoje socio-komunikacijske
kompetencije procjenjuje ispod bazičnog nivoa razvijenosti bez obzira na godinu studija. Budući da
rezultati upućuju na to da je njihovo ponašanje u skladu sa teorijom kontrole i nasilnom komunikacijom,
što rezultira kreiranjem blokirajuće mikropedagoške klime, postavlja se pitanje: Da li su studijski
programi predškolskog odgoja i obrazovanja usklađeni sa savremenim naučnim tokovima i zašto ne
doprinose formiranju i razvoju socio-komunikacijskih kompetencija studenata predškolskog odgoja i
obrazovanja?
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.