×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

EKOPEDAGOŠKE KOMPETENCIJE - UVJET USPJEŠNOG FUNKCIONIRANJA U 21. STOLJEĆU

By
Marija Karačić
Marija Karačić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Stoljeće koje živimo nosi sa sobom brojne promjene koje utječu na sve stanovnike svjetske
zajednice. Kao takvo, traži pravovremene i adekvatne reakcije na njih kako bi se uspješno nosili sa
nepredviđenim izazovima i lakše i uspješnije ih prevladali. Takvo čovječanstvo opterećuju ekološki
problemi, zdravstveni problemi, migrantske krize, siromaštvo, nezaposlenost, što ostavlja dalekosežne
posljedice. Svemu ovome uzrok treba tražiti i u narušenoj komunikaciji među ljudima. Preplavljenost
virtualnom tehnologijom uskraćuje direktnu, međuljudsku komunikaciju, štočesto rezultira neželjenim
posljedicama. Komunikacija je ključuspjeha i sreće svakog pojedinca, stoga, potrebno je u svim odgojnim
ustanovama reafirmirati interpersonalnu komunikaciju, dati joj pravo mjesto na svim razinama odgoja i
obrazovanja, i osposobiti mlade koji počinju odgoj i obrazovanje za nju, nastojeći težiti razvoju
ekopedagoških kompetencija. Ekopedagoška kompetencija podrazumijeva razumijevanje, prihvaćanje i
djelovanje u skladu s ekopedagoškom interakcijom, koje se temelji na ekokomunikaciji. Zbog ekološke
krize u svijetu potrebno je ekološkim obrazovanjem mladih, težiti razvoju novog senzibiliteta, novih
aktivnih građana. Osnovni cilj rada je analizirati i predstaviti poglede znanstvenika i pedagoga koji su se
bavili značajem, potrebom i načinima razvoja ekopedagoških kompetencija kod odgajanika. Ovim radom
bitće elaborirana potreba i značaj, te sastavni elementi ekopedagoške kompetencije, kao i ukazivanje na
potrebu razvoja ekopedagoških kompetencija u odgoju, svih dobnih skupina odgajanika,čime se nastoji
interpretirati i predstaviti njihov značaj u uspješnom funkcioniranju društva budućnosti.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.