Interkulturalna dimenzija savremenog kurikuluma treba da je utemeljena na ideji humanističke
pedagogije, koju baštine sve tri monoteističke religije. U osnovi svake religije pronalazimo srž
interkulturalnog učenja. Formiranje interkulturalnih kompetencija predstavlja zahtjevan razvojni proces
kojem treba da odgovori savremeni sistem odgoja i obrazovanja. Nakon porodice, škola kao institucija
predstavlja drugi najznačajniji faktor u promicanju općeljudskih vrijednosti u okviru kojih svakako
možemo govoriti o njegovanju nacionalnog i kulturnog identiteta, poštovanju duhovnih vrijednosti
različitih kultura i civilizacija, te poznavanju vlastite religije kao i drugih religija i njihovih različitosti
unutar duhovne baštine savremenog svijeta. Savremene odgojno-obrazovne tendencije imaju za cilj
implementiranje svih odgojnih ciljeva kroz integrirani kurikulum i što kvalitetniju primjenu didaktičih
praksi u procesu odgoja i obrazovanja. Religijski odgoj u tom kontekstu pruža niz mogućnosti kvalitetnog
odgojnog djelovanja na pojedinca kako bi isti razvio potrebne vrijednosti, postao zdrava, izgrađena
ličnost, te koristančlan društva i zajednice kojoj pripada. Interkulturalne kompetencije se razvijaju i uče
tokom života, tako da proces formalnog i neformalnog obrazovanja može da bude prilika za kreiranje
situacija i obrazovnih sadržaja i strategija, koje mogu poticati razvoj istih. Budući da ne postoji konsenzus
između teoretičara i istraživača u vezi dimenzija interkulturalne kompetencije, cilj rada je da ispita na koji
način religijski odgoj može da razvija interkulturalnu kompetenciju, odnosno njene dimenzije i da ponudi
neke smjernice iz nastavne prakse u kontekstu savremene škole. U istraživanju je korištena kvalitativna
metodologija i dobijeni rezultati daju značajne smjernice za bolje razumijevanje razvoja interkulturalne
kompetencije u nastavnom procesu.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.