×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

SOCIJALNA KOHEZIJA U ŠKOLAMA SREDNJEG STRUČNOG OBRAZOVANJA I OBUKE

By
Almir Sivro
Almir Sivro
Editor: Enes Prasko
Submission cover image

Abstract

Srednje stručno obrazovanje i obuka predstavlja iznimno važnu kariku društveno-ekonomskog
razvoja svake države. Vijeće Evrope u svojim dokumentima navodi da je jedan od glavnih strateških ciljeva
Evropske unije razvoj kvalitetnog stručnog obrazovanja i obuke, naročito u pogledu promoviranja
socijalne kohezije, mobilnosti, zapošljavanja i konkurentnosti. Škola srednjeg stručnog obrazovanja i
obuke je kompleksna odgojno-obrazovna ustanova sa svojim mnogim specifičnostima: široka lepeza
različitih zanimanja, mnogo nastavnika koji su završili nenastavničke fakultete, prilično velika
heterogenost učenika, raznolika socijalna i obrazovna struktura njihovih porodica, praktična nastava sa
svojim osobitostima i mogućnostima obavljanja u školskim radionicama i/ili u mnoštvu privrednih
subjekata i organizacija, „osjetljivi“ period u razvoju mladih osoba itd. Takav tip škole najbolje rezultate
u svojoj odgojno-obrazovnoj misiji može ostvariti ako svi akteri u školi složno rade na ostvarivanju
odgojno-obrazovnih ciljeva nastave i uspostavljenih zajedničkih vrijednosti. Socijalna kohezija u školi
srednjeg stručnog obrazovanja i obuke podrazumijeva mogućnost škole da na dugoročno vrijeme
obezbijedi dobrobit svim svojim učenicima, nastavnicima i školskom osoblju, uz pravičan pristup
raspoloživim školskim resursima, uzajamno poštivanje dostojanstva i različitosti, osobni razvoj i
autonomiju, te odgovorno učešće u životu škole. S obzirom na veliki utjecaj socijalne kohezije na
djelotvornost rada srednjih škola, i obrnuto, velike važnosti dobro organiziranog, funkcionalnog i
efikasnog srednjeg stručnog obrazovanja i obuke za socijalnu koheziju u društvu, jako je bitno kroz prizmu
odgovarajućih indikatora pratiti i procjenjivati stanje socijalne kohezije u školama, te kontinuirano raditi
na njenom unapređenju. Fokus ovog rada su, upravo, indikatori socijalne kohezije u školi srednjeg
stručnog obrazovanja i obuke: škola kao zajednica, što uključuje participaciju i saradnju u školi, te odnos
između škole i lokalnog okruženja, pristup ocjenjivanju učenika, pristup nastavi, ključne kompetencije za
cjeloživotno učenje, empatija, međuljudski odnos nastavnik-učenik i redovnost pohađanja škole.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.