×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

ŠAH KAO VAŽNA STRATEGIJA UČENJA U ŠKOLI BUDUĆNOSTI

By
Ruža Tomić
Ruža Tomić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Ubrzan tempo života i rada, da bi se išlo u korak s vremenom i suvremenom virtualnom
tehnologijom, nameće novi tempo, nova pravila, traži nova znanja i kompetencije, koje da bi se razvile i
usvojile, traže odgovoran odnos svakog pojedinca prema radu i učenju još od najranije dobi. Djeca su još
od najranije dobi izložena pritiscima suvremenog života, brigom kakoće se nositi s novim izazovima. Teško
je u svijetu brzih i naglih promjena koračati smjelo i hrabro prema novome, jer se tek shvaćeno i upoznato
napušta, a nude se novi modeli i izazovi suvremene tehnologije. Veću predškolskoj dobi treba težiti
razvijanju kompetencija kod djece kako bi se uspješno nosili sa izazovima u društvu budućnosti. Zato škola
mora pripremati djecu i mlade za novo vrijeme, osposobljavati ih za učenje učenja, za samoobrazovanje,
odnosno za permanentno obrazovanje. Savremena škola traga za novim sistemima učenja i metodama
rada sa djecom kako bi ih uz minimum vremena i truda pripremila i osposobila za život i rad u 21. stoljeću.
Tako se vrše ispitivanja u svijetu, okruženju, pa i u našoj zemlji o ulozi šaha i šahovske igre u odgoju djece
i mladih i mogućnosti uvođenja u školske sisteme na svim nivoima odgoja i obrazovanja. Osnovni cilj rada
je analizirati i predstaviti poglede istaknutih naučnika i pedagoga koji su se na našim prostorima i u
okruženju bavili ulogom šaha u odgoju i razvoju ličnosti. Ovim radom i ukazivanjem na značaj šaha i
šahovske igre u odgoju svih dobnih sgrupaodgajanika, nastoji se interpretirati i predstaviti njegova snaga
i značaj u očuvanju mentalnog zdravlja, u prevladavanju teškoća svakodnevnice, u rješavanju problema
na koje nailaze djeca, mladi i odrasli, te u podsticanju vedrog raspoloženja i pozitivnih emocija u radu i
učenju. Svrha je u traganju za načinima odgajanja vedrog i sretnijeg pojedinca i u skladu s time sretnije
ljudske zajednice ičovječanstva.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.