×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

STAVOVI NASTAVNIKA O EKOLOGIJI I FUNKCIONALNOSTI SADRŽAJA EKOLOGIJE U UDŽBENICIMA OSNOVNOŠKOLSKE ISLAMSKE VJERONAUKE

By
Nermin Tufekčić ,
Nermin Tufekčić
Izet Pehlić
Izet Pehlić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Cilj istraživanja bio je da se ispitaju stavovi nastavnika o ekologiji i ustanovi da li su
sadržaji ekologije u osnovnoškolskim udžbenicima Islamske vjeronauke u funkciji razvoja
ekološke svijesti, te da li nastavnici podjednak značaj daju svim faktorima utjecaja i aktivnostima
u školi u funkciji razvoja ekološke svijesti kod učenika. Od istraživačkih metoda korišten je
deskriptivno analitički survey metod u ispitivanju stavova nastavnika. Od istraživačkih
instrumenata korišteni su: Anketni upitnik o sadržajima ekologije u udžbenicima Islamske
vjeronauke, Upitnik za nastavnike o ekologiji, i Skala ekoloških vrijednosti (SV-3). Istraživački
uzorak je sačinjavalo 100 nastavnika vjeronauke različitog obrazovnog nivoa, godina staža i
mjesta u kom rade, a po naravi bio je ciljani uzorak. Istraživački rezultati su pokazali da
nastavnici smatraju da sadržaji u udžbenicima Islamske vjeronauke nisu u dovoljnoj mjeri
oblikovani tako da budu u funkciji razvoja ekološke svijesti kod učenika, te da nastavnici ne daju
podjednak značaj svim faktorima utjecaja i aktivnostima u školi u funkciji razvoja ekološke svijesti
kod učenika. Nastavnici smatraju da najveći utjecaj na stavove mladih prema životnoj sredini ima
porodica, slijede je škola, zatim mas-mediji, vršnjaci i najmanji utjecaj ima slobodno vrijeme.
Nastavnici su školske faktore rangirali po stepenu utjecaja na odgoj i obrazovanje učenika za
zaštitu životne sredine na sljedeći način: 1. stručna osposobljenost nastavnika, 2. didaktičkometodička osposobljenost nastavnika, 3. posjete, izleti, ekskurzije, 4. nastava, 5. društveno-koristi
rad, 6. udžbenici, 7. javna i kulturna djelatnost škole, 8. odjeljenska zajednica, 9. školski ambijent,
10. slobodne aktivnosti učenika i 11. učenička štampa.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.