Osnovni uvjet za postizanje kvalitete rada jedne ustanove jeste suradnja njenih uposlenika.
Jednako vrijedi i za uposlenike predškolskih ustanova jer kvaliteta njihovih odnosa uvjetuje izgradnju
kvalitete odgojno-obrazovne prakse u cjelini. Suradnički odnosi utječu na identitet i kulturu predškolske
ustanove i bitan su uvjet sukonstrukcije kurikuluma. Kako bi se postigli suradnički odnosi, neophodna je
otvorena komunikacija među kolegama, uzajamno povjerenje, podjela odgovornosti, građenje zajedničke
vizije te kontinuirano zajedničko učenje i stremljenje ka izvrsnosti. U radu su prikazani rezultati
istraživanja koji se odnose na mišljenja odgajatelja, ravnatelja i stručnih suradnika o osnovnim odlikama
i kvaliteti suradničkih odnosa, postojanje tih vrijednosti u njihovim ustanovama, kao i mogućnostima za
unapređenje međusobnih odnosa. Korištenjem upitnika i skala stavova ispitana su mišljenja uposlenika
devet predškolskih ustanova Zeničko-dobojskog kantona o postojanju zajedničke razvojne vizije, timskom
radu, uzajamnom razumijevanju i poštovanju, stupnju slobode u odlučivanju, kvaliteti komunikacije, stilu
rukovođenja u predškolskoj ustanovi i drugim važnim segmentima kvalitetne suradnje. Poseban fokus u
istraživanju usmjeren je na ispitivanje zadovoljstva ispitanika o razini međuljudskih odnosa u ustanovi,
kao i njihovim prijedlozima za unapređenje suradničkih odnosa. Rezultati ukazuju na visok stupanj
osjećaja prihvaćenosti i sigurnosti, ali pokazuju i znatno raspršenje odgovora vezanih za međusobne
razgovore o osobnim stajalištima i vrijednostima, što predstavlja značajančimbenik u otvorenoj i iskrenoj
komunikaciji, razmjeni ideja te grupnoj refleksiji. Više od polovice ispitanih iskazalo je nezadovoljstvo
suradničkim odnosima te veću potrebu za sudjelovanjem u donošenju odluka. Iskazana je i odgovornost
osnivača, ali i svih zaposlenih u stvaranju kvalitetnih suradničkih odnosa. Rješenje se vidi u timskome
radu, pravednoj raspodjeli odgovornosti, edukaciji u području komunikacijskih vještina, te u zajedničkom
rješavanju problema.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.