Cilj ovog rada je prikazati uticaj matematičkog modeliranja kao metoda rada na motivisanost i
uspjeh učenika u nastavi matematike. U svrhu istraživanja formirana je eksperimentalna grupa (N=36)
učenika podijeljena u tri odjeljenja sa temama: linearna, kvadratna i logaritamska funkcija. U periodu od
6 sedmica učenici gimnazija i tehničkih škola Zeničko-dobojskog kantona su imali priliku izučavati
navedene funkcije matematičkim modeliranjem. Časovi su realizirani nastavom na daljinu, pomoću:
grafičkog tableta za pisanje (HUION), PDF Annotator, Google Workspace, ZOOM, GeoGebra, Wolfram
Mathematica, Quizizz, MSOffice, WordWall. Cilj istraživanja je bio ispitati stavove učenika o
matematičkom modeliranju u nastavi matematike i pokazati uticaj matematičkog modeliranja na efikasnost
nastave matematike kod proučavanja funkcija i njihovih osobina. Rezultati testova, ispitivanja, anketa,
upitnika dovode do zaključka da je primjena matematičkog modeliranja kao načina izučavanja i ispitivanja
funkcija značajno efikasniji u odnosu na tradicionalnu nastavu matematike. Učesnici programa su imali
pozitivne stavove i mišljenja o modeliranju u nastavi matematike a pokazao se i uticaj motivacije na
uspješnost učenika u nastavi matematike. Integracija matematičkog modeliranja u nastavi matematike bi
bila od izuzetnog značaja za akademski razvoj učenika, za shvatanje i razumijevanje suštine usvojenog
znanja, za kvalitetnije razmišljanje i razvijanje kritičkog mišljenja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.