Neprestana i brza društveno-gospodarska kretanja i promjene zahtijevaju prilagodbu pojedinca
u smislu stjecanja novih znanja te razvijanje različitih vještina. Jedan od ključnih elemenata
prilagođavanja tim promjenama jest proces cjeloživotnoga obrazovanja koje predstavlja svojevrstan
odgovor na potrebu kontinuirana obrazovanja i učenja. Cjeloživotno obrazovanje nerijetko se smatra
ključem osobnoga, socijalnoga i profesionalnoga razvoja pojedinca te polazištem za razvoj
kompetencija potrebnih za život i rad u 21. stoljeću. Ostvarenje tih kompetencija nerijetko iziskuje
primjenu različitih inovativnih strategija poučavanja i učenja, posebice strategija koje vode procesu
aktivnoga učenja. U ovome radu cilj nam je prikazati važnost i ulogu poučavanja komunikacijskih
vještina u procesu cjeloživotnoga obrazovanja, predstaviti strategije za njihovo poučavanje i učenje te
istaknuti potrebu njihova kontinuirana usvajanja i u formalnim i u neformalnim oblicima obrazovanja.
Budući da je aktivno učenje strategija najprimjerenija poučavanju, ali i usvajanju komunikacijskih
vještina, u radu je predstavljena i konstruktivistička teorija unutar koje se razvija model interaktivnoga,
suradničkoga učenja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.