Udžbenik književnosti hrestomatija je književnoumjetničkih tekstova oblikovanih i
strukturiranih za potrebe školske nastave književnosti. Temeljna je svrha svakog udžbenika stjecanje
znanja izčega proizlazi da i udžbenik književnosti također ima svoju edukativnu namjenu: stjecanje
znanja o književnosti. Pitanja i zadatci strukturni su elementi udžbenika književnosti. Nemeth-Jajić
(2007) ističe da većom zastupljenošću određenih vrsta pitanja i zadataka udžbenik sugerira pristup
učenju i poučavanju. U teorijskom dijelu rada datće se pregled psihologijske, didaktičke i metodičke
literature koja polazi od različitih taksonomija i klasifikacija vrsta pitanja u kontekstu učenja i
poučavanja. U istraživačkom dijelu rada predstavitće se rezultati kvantitativne i kvalitativne analize
udžbenika književnosti za mlađu školsku dob kako bi se dobio odgovor na istraživačko pitanje: Kojim
se vrstama pitanja (konvergentnim ili divergentnim, tj. pitanjima nižeg ili višeg reda) potiče literarna
komunikacija s književnoumjetničkim tekstom? S obzirom na dobivene rezultate istraživanja vrste
pitanja u metodičkom instrumentariju analiziranih udžbenika, u raduće se utvrditi koja se kognitivna
razina učenja aktivira u procesu razvijanja literarne pismenosti učenika mlađe školske dobi.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.