Tradiconalno poimanje kulture kao potrošača budžetskih sredstava uzdrmano je u trenutku
kada su budžetska sredstva smanjena, a radnici u kulturi prinuđeni za svoje projekte potražiti nove
izvore finansiranja. Interakcija kulture i turizma stvara obostranu korist. Ta interakcija se iz pozicije
turizma poima kao šansa za dopunu turističkog sadržaja, a iz pozicije kulture kao prilika za osiguranje
dodatnih novčanih sredstava. Kultura se u interakciji sa turizmom ne reducira na identitetsku
dimenziju, niti se svodi isključivo na zaštitu kulturne baštine, ona se poima u najširem smislu kao
upoznavanje načina života stanovništva određenog područja. Posebno mjesto u turističkoj ponudi ima
kulturna baština. Uključivanje kulturne baštine u turistički kontekst omogućava dodatna finansijska
sredstva za očuvanje i prezentaciju kulturnih dobara.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.