Jedan od najtežih zadataka koji se stavlja pred savremeno društvo jeste edukacija učitelja
1
.
Kako bi adekvatno odgovorilisavremenim društvenim, naučnim i tehnološkim promjenamai izazovima
koje ove promjene nose, učitelji moraju posjedovati niz kompetencija, kao i spremnost za cjeloživotno
učenje i permanentno usavršavanje. Analizirajući različite dimenzije učiteljskih kompetencija, u radu
smo akcenat stavili na set učiteljskih kompetencija najčešće spominjanih u literaturi koja se bavi ovim
područjem, a to su: pedagoško-psihološke, didaktičko-metodičke, komunikacijske, socijalne,
interkulturalne, te kompetencije učitelja za rad s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi percepciju studenata2
razredne nastave o kompetencijama
neophodnim za kvalitetno obavljanje učiteljske profesije, te koju važnost studenti, budući učitelji, u
širokoj lepezi učiteljskih kompetencija pridaju pojedinim od njih. Nadalje, ovim radom se nastojalo
ispitati šta studenti razredne nastave smatraju dominantnim načinom sticanja kompetencija učitelja, te
koji su njihovi prijedlozi za unapređenje inicijalnog obrazovanja učitelja. Istraživanje je sprovedeno na
uzorku od 106 studenata razredne nastave tuzlanskog, zeničkog i mostarskog univerziteta. Od
instrumenata korišten je Anketni upitnik za studente, konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Za
obradu podataka dobivenih instrumentom korištena je deskriptivna statistika (izračunavanje relativnih
frekvencija, aritmetičke sredine, standardne devijacije). Rezultati istraživanja pokazali su da studenti
navažnijim kompetencijama za obavljanje učiteljske profesije smatraju didaktičko-metodičke
kompetencije, inicijalno obrazovanje vide kao dominantan način sticanja učiteljskih kompetencija, te
da bi uvođenje prakse u većem obimu tokom studija unaprijedilo inicijalno obrazovanje učitelja u
domenu sticanja kompetencija.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.