Socijalna kohezija je pojam koji se posljednjih godina sve više koristi i podrazumijeva
integraciju slobodnih individua i društvenih grupa u društvo kao cjelinu. Kohezivno društvo je društvo
sačinjeno od pojedinaca/članova koji ostvaruju zajedničke ciljeve na pravičan i demokratski način.
Socijalna kohezija nije „prirodno“ stanje društva, većrezultira iz niza društvenih odnosa između
različitih javnih i privatnih institucija i aktera, koji su izloženi raznovrsnim, a ponekad i protivrječnim,
shvatanjima, pogledima i interesima. Socijalna kohezija je krajnji ishod svih pojedinaca i društvenih
grupačiji je zajednički cilj stvaranje okruženja koje je u skladu sa razvojem slobodnih građana,
pravičnim dijeljenjem resursa, kao i priznavanjem dostojanstva i sposobnosti svakogčlana društva
(Concerted development of social cohesion indicators, 2005). Odnos socijalne kohezije i obrazovanja,
tj. njihov međusobni utjecaj, indikatori socijalne kohezije u obrazovanju, doprinos obrazovanja
unapređenju socijalne kohezije u društvu i obratno, su pitanja koja u posljednje vrijeme zaokupljaju
priličnu pažnju mnogih istaknutih naučnika i istraživača. Putnam (2004) navodi da istraživanja
pokazuju da obrazovanje utječe na socijalnu koheziju, kao što, isto tako, socijalna kohezija utječe na
obrazovanje, te da današnji kreatori obrazovnih politika imaju puno toga za naučiti jedni od drugih o
tome šta, kada i kako funkcionira u vitalnom odnosu između obrazovanja i socijalne kohezije. U procesu
analize rada osnovnih i srednjih škola, uvijek treba imati u vidu ne samo obrazovna postignuća učenika,
nego i druge temeljne odgojno-obrazovne funkcije škola, kao i neophodne principe i vrijednosti koje
škole trebaju njegovati i promovirati. Svaka škola predstavlja specifično socijalno okruženje u kojem
učenici, nastavnici i školsko osoblje prolaze kroz različita socijalna iskustva, koja u velikoj mjeri utječu
na funkcioniranje i rad škole, odnosno na školski život i socijalnu koheziju u cjelini. Fokus ovog rada
je, upravo, ukazati na aktuelnost i značaj razumijevanja međuzavisnosti koncepta socijalne kohezije i
obrazovanja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.