×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

PRIMJENA NOVIH TEHNOLOGIJA U NASTAVI MATERNJEG JEZIKA U BOSNI I HERCEGOVINI

By
Nejla Kalabušić ,
Nejla Kalabušić
Emin Alić
Emin Alić
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Moderno doba donosi sa sobom razne izazove. Tradicionalna nastava se napušta, a sve veći
utjecaj poprima savremena paradigma koja u svojoj osnovi ne pretpostavlja didaktički trougao, nego
prerasta u didaktički četverougao. Novi element jeste zapravo multimedija koja stvara bogatiji
odgojno-obrazovni proces i olakšava učenicima, ali i nastavnicima. Raste učenička motivacija,čime su
i nastavnici motiviraniji za dodatno edukovanje i usavršavanje. Na osnovu pokazatelja, dosadašnje
stanje u oblasti upotrebe novih tehnologija u nastavi maternjeg jezika u Bosni i Hercegovini može se
ocijeniti vrlo nepovoljno. Jedan od razloga jeste ičinjenica da se za savremena nastavna pomagala
izdvaja nedovoljno finansijskih sredstava koja su daleko ispod prosjeka Evropske unije. Nastavna
pomagala nabavljaju se bez zajedničkog plana tako da uopće nema strategije koja bi težila ka razvoju
centara izvrsnosti kod djece. Da bismo popravili sadašnje stanje u opremljenosti savremenih kabineta
nastave maternjeg jezika, neophodno je ukazati na važnost upotrebe istih s ciljem da nastava maternjeg
jezika u Bosni i Hercegovini krene u pozitivnom smjeru i da u budućnosti ima pozitivne i uspješne
rezultate. Rad se bavi klasifikacijom nastavnih sredstava i pomagala kao i primjenom istih u nastavi
maternjeg jezika. U teorijskom dijelu rada se opisuju i klasificiraju pomenuta sredstva i pomagala.
Prikazuju se određenja pojmova prema relevantnoj literaturi, opisuju se funkcije nastavnih sredstava i
pomagala i njihova klasifikacija u tri osnovne skupine. U konačnici, rad ima za cilj prikazati do sada
uočene pedagoške, metodičke i didaktičke spoznaje koje su u vezi sa klasificiranim sredstvima i
pomagalima.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.