Suvremeno društvo prate brojne i nagle promjene na svim poljima rada i stvaralaštva što
djeluje na lični razvoj pojedinca i na njegovu ulogu u društvu. U novoj školi prednost treba dati
podučavanju vještina, kritičkom mišljenju, demokratičnosti u radu, komuniciranju, suvremenim
znanjima, ali i pripremanju učenika za konkretna radna mjesta. Jedan od načina inoviranja metoda
rada, je uvođenje šaha u rad s učenicima. U radućemo predstaviti i elaborirati značaj i ulogu šaha u
odgoju i razvoju kompetencija učenika u suvremenoj školi, te mogućnosti njegove primjene kao metode
rada, važne u razvoju kompetencija učenika. Osnovni cilj rada je analizirati i predstaviti poglede
istaknutih znanstvenika i pedagoga koji su se na našim prostorima bavili šahom na odgojnu stranu
ličnosti djece i mladih. Osvrnutićemo se na poglede znamenitih pedagoga na šah kao metodu rada,
analizirati ih detaljno i predočiti značaj educiranja budućih odgajatelja, kako bi uspješno koristili
tehnike šaha u budućnosti.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.