×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

SAVREMENE METODE PROCJENE DRŽANJA TIJELA KOD UČENIKA 1. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE NA PODRUČJU GRADA SARAJEVA

By
Elvira Nikšić ,
Elvira Nikšić
Edin Beganović
Edin Beganović
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Držanje tijela je kretna navika koja se formira i mijenja tokom cijelog životnog vijeka. Status
učenika postaje sve aktuelniji, s obzirom na današnji savremeni način života s premalo tjelesne
aktivnosti, a sve više sjedilačkih. Učitelji i nastavnici trebaju znati na vrijeme ustanoviti nepravilno
držanje tijela, da bi na adekvatan način mogli suzbiti i spriječiti pojavu tjelesnih deformiteta, kao što
su: deformiteti kičmenog stuba, grudnog koša, donjih ekstremiteta (nogu) i stopala. Cilj ovog
istraživanja je utvrđivanje stanja i strukture devijacija držanja glave, ramena, grudi, lopatica, kičme,
trbuha, nogu i stopala, kao i utvrđivanje značajnih razlika između inicijalnog i finalnog mjerenja u
rezultatima nepravilnog držanja tijela i tjelesnih deformiteta kod učenika I razreda osnovnih škola na
području grada Sarajeva. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 221 učenika I razreda iz 11 osnovnih
škola sa područja grada Sarajeva, dobi od 6 do 7 godina. Dijagnosticiranje stanja držanja tijela je
izvršeno po kriterijima Napoleona Wolanskog, koji se baziraju na utvrđivanju segmentarnih dimenzija
u međusobnim relacijama, kako slijedi: D1 – držanje glave (ODG), D2 – držanje ramena (ODR), D3 –
držanje grudi (ODGR), D4 – držanje lopatica (ODL), D5 – držanje kičme (ODK), D6 – držanje trbuha
(ODTR), D7 – držanje nogu (ODN), D8 – držanje stopala (ODS). Primijenjeni su i sljedeći mjerni
instrumenti/testovi: mjerenje krivine kičmenog stuba i provjera građe stopala metodom plantografije.
Analiza držanja tijela kod učenika I razreda osnovnih škola sa područja grada Sarajeva urađena je uz
pomoćdeskriptivne statistike. Analizom varijabli držanja pojedinih dijelova tijela istraživanog uzorka
uz pomoćdeskriptivne statistike, utvrđeno je da postoji statistički značajna zastupljenost nepravilnog
držanja tijela, kao i statistički značajne razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja u rezultatima
nepravilnog držanja tijela kod učenika I razreda osnovnih škola na području grada Sarajeva, kao i
veliki broj tjelesnih deformiteta. Na osnovu istraživanja može se zaključiti da je bavljenje tjelesnom
aktivnošću važno za sve učenike, a posebno u ovom uzrastu. Učitelji prije svega moraju i biti svjesni
važnosti svakodnevnog tjelesnog vježbanja da bi to mogli prenijeti i na učenike i spriječiti negativne
efekte današnjeg sedentarnog načina života. Vlastiti primjer je najbolji primjer.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.