Novi izazovi u obrazovanju mijenjaju tradicionalne i ustaljene modele rada u nastavi
sa demokratskim i modernim odnosima. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove učenika V i IX
razreda o demokratizaciji i modernizaciji nastavnog procesa. Od istraživačkih metoda
korištene su metoda teorijske analize i deskriptivno-analitički survey metod. Kao istraživački
instrumenti korištena su dva upitnika. Prvi upitnik se odnosi na ocjenjivanje učenika o
demokratizaciji nastave dok se drugi upitnik odnosi na ocjenjivanje učenika o modernizaciji
nastave. U istraživanju je učestvovalo 245 učenika petih i devetih razreda osnovnih škola sa
područja općine Travnik. Na osnovu dobijenih rezultata ocjena učenika o modernizaciji i
demokratizaciji nastave je iznadprosječna. Rezultati također pokazuju da postoji razlika u
procjeni učenika o modernizaciji i demokratizaciji nastave s obzirom na razred koji pohađaju.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.