×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

RAVNATELJ U ULOZI KREATORA SURADNJE ŠKOLE I OBITELJI U ŠKOLI BUDUĆNOSTI

By
Marija Karačić
Marija Karačić
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Suvremeno društvo, društvo koje uči, društvo znanja, teži sve više inoviranju i usavršavanju
svih vidova rada kako bi poboljšalo i olakšalo razvoj i odgoj djece, s ciljem olakšavanja školskog
učenja. Vrijeme u kome živimo, informacijsko-komunikacijska tehnologija, jačanje pluralizma,
decentralizacija i demokratizacija zahtijevaju od škole budućnosti da svaki učenik maksimalno razvije
sve svoje kreativne potencijale. Nova kultura poučavanja i učenja trebala bi pridonijeti razvoju aktivnih
i odgovornih pojedinaca koji su otvoreni za promjene, motivirani i osposobljeni za cjeloživotno učenje.
Savremena kriza u društvu, moralna i odgojna, moraju se obuzdati, moraju se vratiti odgojne i duhovne
vrijednosti kako bi se spasila djeca i mladež, kao jedini oslonac i garancija budućnosti, jer budućnost
počiva na ljudskim odlikama i sposobnostima, što postavlja cilj suvremenoj školi, odgoj sposobnih,
očovječenih i moralno odgovornih ljudi. U radućemo predstaviti i elaborirati ulogu pojedinih odgojnih
faktora u kreiranju škole budućnosti na našim prostorima i usklađivanju njenih zahtjeva sa vremenom
u komeće se djeca i mladi odgajati i živjeti. Osnovni cilj je analizirati i predstaviti ulogu i značaj
inicijativa i aktivnosti ravnatelja škole na tome polju djelovanja. Budući da su ravnatelji na čelu
odgojno-obrazovnih ustanova od njihovih sposobnosti i kompetencija, ovisi cjelokupan rad i njegovi
rezultati u odgojno-obrazovnim institucijama. U radućemo analizirati poglede znamenitih pedagoških
teoretičara i praktičara o ovome pitanju i ponuditi neke ideje koje bi mogle naći svoju primjenu u
odgojno-obrazovnom radu u školi budućnosti. Poseban akcentćemo dati organiziranju suradnje
obitelji i škole i ulozi i značaju ravnatelja u toj suradnji.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.