Danas konflikti imaju znatno složeniju strukturu nego što je to nekada bilo, stoga je
upravljanje konfliktima složenije. Konflikti često predstavljaju nezaobilazni vid interakcije i
predstavljaju izuzetno dobru priliku za vježbanje, primjenu važnih kompetencija.Oni imaju za cilj
unapređenje i poboljšanje odnosa, regulaciju emotivnih stanja, te definiranje lične autonomije kroz
određivanje sopstvenih granica. Smatra se da je važno educirati mlade o vještinama upravljanja
konfliktima. Osnovni problem rada je bio ispitati koje stilove upravljanja konfliktima mladi koriste
uključujuči razlike s obzirom na spol, dob i školski uspjeh, dok je cilj rada bio podići nivo svjesnosti o
važnosti razvijanja vještina i stilova koji vode uspješnijem upravljanju konfliktima. Populaciju u
istraživanju sučinili mladi (od 16 do 19 godina). Istraživanjem je obuhvaćeno 823 ispitanika (48,96 %
muških; 51,04% ženskih). U istraživanju su korišteni upitnici: ROCI II (Rahim, 1983) i
sociodemografski upitnik pripremljen za ovo istraživanje. Rezultati su pokazali da mladi koriste
različite stilove upravljana konfliktima kao što su: dominacija (M=23.46; SD= 5), usmjerenost na
rješavanje problema (M=25.74 SD= 5,33), izbjegavanje (M=24.73;SD= 5), kompromis
(M=24.82;SD= 5) i popuštanje (M=24.01;SD=5,16). Prilikom ispitivanja dobnih razlika u stilovima
upravljanja konfliktima statistički značajne razlike nisu nađene u većini stilova upravljanja konfliktima
(stil dominacija, izbjegavanje, popuštanje, kompromis), osim u stilu usmjerenom na rješavanje
problema (F(3,820)=2.656, p<0,05). Također, kada je u pitanju spol nije nađena značajna razlika u
stilovima upravljanja konfliktima izuzev u stilu upravljanja usmjerenom na rješavanje problema
(t(821)=-3.544, p<0,01), gdje djevojčice postižu bolje rezultate. Kada je u pitanju povezanost stilova
upravljanja konfliktima sa školskim uspjehom jedino je pronađena značajna veza stila usmjerenog na
rješavanje problema sa školskim uspjehom (r=. 124, p=.000). Rezultati ukazuju da je potrebno mlade
poučavati više stilovima koji su usmjereni na rješavanje problema i traženje kompromisa dok
dominacija, izbjegavanje i popuštanje u konfliktima mogu još više produbiti konflikte.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.