Suvremeno doba obilježeno je sveopćom komodifikacijom znanja i kulture. Kultura i
znanje danas se interpretiraju kao "proizvodi" na tržištu. Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u
Osijeku jedina je visokoobrazovna ustanova u Hrvatskoj sa studijskim programom inicijalno
osmišljenim u cilju obrazovanja stručnjaka u širokom spektru djelatnosti kulturalnog
menadžmenta u Slavoniji i Baranji. Naime, do pojave ovakvih studijskih programa na hrvatskim
visokim učilištima, stjecanje znanja i vještina o upravljanju projektima i institucijama u kulturnom
sektoru bilo je svedeno ili pod široko postavljen nazivnik - menadžment neprofitnih organizacija
ili ograničeno obrazovanjem za zanimanje u eksplicitno definiranom području kulturne industrije
- kazališnoj i filmskoj produkciji. Menadžment u kulturi na osječkom sveučilištu u znanstveni
diskurs uvodi jedinstvenu metodologiju istraživanja - preddiplomski i diplomski studiji ovdje su
strategizirani kao kros-klasteri intedisciplinarnih područja znanja. Studenti tako slušaju kolegije iz
kulturalnih studija, antropologije, sociologije, multimedije i umjetnosti, ali i menadžmenta,
ekonomike kulture i odnosa s javnošću. Nadalje, studijski program putem volontiranja studente
potiče na stjecanje praktičnog iskustva. Analizom strategije studijskog programa detektirani su
čimbenici koji utječu na izvedbeni smjer i percepciju ovog studija u svojem okruženju.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.