×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

RAZVOJ MEHANIZAMA RANE PREVENCIJE I INTERVENCIJE VRŠNJAČKOG NASILJA U ŠKOLI

By
Saudin Beganović ,
Saudin Beganović
Jasna Eminović ,
Jasna Eminović
Šejla Džanan ,
Šejla Džanan
Snježana Petraš
Snježana Petraš
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Prisustvo različitih oblika nasilja u odnosima među odraslima, medijima i zabavnim
sadržajima, utiču na povećan stepen tolerancije prema nasilju. Nasilni modeli ponašanja nalaze
pogodno tlo za njihovu primjenu, posebno kod djece osnovnoškolskog uzrasta. Djeca na ovom
uzrastu uglavnom uče prepisivanjem modela obrasca ponašanja odraslih. Iz ovih razloga djeca su
veomačesto žrtve nasilja, ačesto se i sama nasilno ponašaju, kako prema vršnjacima, tako i prema
odraslima.Uvidjeviši sve veću prisutnost problema nasilja među vršnjacima, Udruženje “Leptir”
Bugojno, IN fondacija BiH i Aktiv pedagoga osnovnih škola su pokrenuli Projekat “Stop
vršnjačkom nasilju u školi” na području Srednjobosanskog kantona. Projekat ima za cilj smanjiti
pojavu vršnjačkog nasilja u školama kroz razvoj mehanizama rane prevencije, zaštite i intervencije
od vršnjačkog nasilja, u saradnji sa institucijama sistema i širom društvenom zajednicom. Da bi
adekvatno pristupili rješavanju ovog problema u školama, prvobitno je provedeno istraživanje.
Istim smo željeli ispitati porast nasilja među vršnjacima u osnovnim školama, te utvrditi vezu
porasta nasilja sa trenutnim stanjem u društvu, kao i nedostatak sadržaja vezanih za prevenciju
vršnjačkog nasilja koji bi trebali biti integrisani u nastavne planove i programe. Predmet
istraživanja je podrazumijevao ispitivanje prisutnosti nasilja među vršnjacima, pojavnih oblika, te
učestalosti nasilja među vršnjacima u osnovnim školama općine Bugojno i Travnik. U skladu sa
dobijenim rezultatima istraživanja može se zaključiti da je nasilje među djecom u osnovnim
školama prisutno u njegovim različitim pojavnim oblicima. Na osnovu dobijenih rezultata
istraživanja sačinjeno je plansko i sistematsko djelovanje s ciljem razvoja programa rane
prevencije i adekvatne intervencije vršnjačkog nasilja u školskom okruženju i široj društvenoj
zajednici. Program ukazuje na neophodnu saradnju učenika, roditelja, škole, te lokalne zajednice
i institucija sistema. Upravo zbog uključenosti svihčlanova školske zajednice i institucija sitema,
ovaj program je postao aplikativan za sve škole u Bosni i Hercegovini, i šire.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.