Značajnu ulogu u izgrađivanju tolerancije i formiranja stavova o razumijevanju i
prihvatanju drugog i drugačijeg ima obrazovanje. Tendencije razvoja obrazovanja ukazuju na
uvažavanje potreba svih učesnika u nastavnom procesu. Današnje vrijeme je obilježeno
potrebom za uvažavanjem različitosti kulturnih, nacionalnih, vjerskih, ekonomskih i političkih
vrijednosti i individualnih snaga i sposobnosti svih aktera u nastavnom procesu. Od
obrazovanja se očekuje da ponudi načine za unapređenje kvaliteta života svakog pojednica, da
se vodi demokratskim principima i da počiva na zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda, s
ciljem promicanja svijesti o kulturnom, jezičnom, vjerskom, spolnom, rasnom i drugom
identitetu, ali i ideja o međusobnom razumijevanju i uvažavanju različitosti. Pitanje je koliko
se studenti nastavničkih studija pripremaju za takve izazove koji ihčekaju u nastavnom procesu.
Cilj istraživanja jeste utvrditi stepen poznavanja temeljnih karakteristika interkulturalnog
odgoja i obrazovanja studenata, kao i stepen razumijevanja, poštovanja dostojanstva i
prihvatanja različitosti kroz sadržaje visokošolske nastave. U radu je analizirana zastupljenost
interkulturalnih sadržaja u okviru predmeta na pojedinim odsjecima Filozofskog fakulteta
Univerziteta u Sarajevu u toku dodiplomskog studija. Obrazovanje treba da nastoji razviti nove,
tolerantnije oblike ponašanja, što uključuje i promjene u svijesti i stavovima, shodno tome
ispitani su stavovi studenata koji obuhvataju tematiku razumijevanja, prihvatanja drugog i
drugačijeg. Istraživanje ukazuje na potrebu da visokoškolska nastava treba da prati društvene
tokove i da priprema buduće nastavnike za razumijevanje i prihvatanje različitosti, što u velikoj
mjeri zahtjeva i naš obrazovni sistem koji počiva na temeljima inkluzivnosti i
interkulturalizma.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.