×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

PERCEPCIJA STUDENATA NASTAVNIČKIH FAKULTETA O ULOZI ASISTENATA U INKLUZIVNOJ NASTAVI

By
Melisa Ališa ,
Melisa Ališa
Šejla Smajić
Šejla Smajić
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Savremena društvena kretanja zahtijevaju sve veću pažnju u svakom segmentu života jedne
osobe pa samim tim i aspekt odgoja i obrazovanja koji predstavlja osnovni uvjet razvoja pojedinca
kao dijela društvačiji kvalitet zavisi, upravo, od njegovih pojedinaca. Izgradnjom pojedinca, gradi
se uspješna duštvena zajednica koja će biti u funkciji prepoznavnja potreba njenih pojedinaca
uvažavajući njihove različitosti i posebnosti, naročito djece. To se prepoznavanje dječijih potreba
(posebno obrazovnih) imperativno nameće obrazovnim vlastima kako bi u školske kurikulume
unijeli sadržaje kojiće biti na tragu podrške zadovoljavanju obrazovnih potreba kroz inkluziju
djece s teškoćama u razvoju. Jedan od preduslova za realizaciju programskih sadržaja jeste podrška
aktuelnim nastavnicima koji rade u takvim odjeljenjima, a nisu u mogućnosti ispuniti obaveze
prema svakom djetetu, kroz angažmanasistenata u nastavičija bi temeljna zadaća bila pomoći
podrška učenicima s teškoćama u savladavanju odgojno-obrazovnih izazova. Svakako da bi
podrška asistenata inkluziji djece sa poteškoćama u razvoju ili bilo kojoj marginaliziranoj grupi,
kao relativno nova pojava u našem odgojno-obrazovnom okruženju, poboljšala dosadašnju praksu
jer bi sva djeca, bez obzira na teškoću u razvoju, rasu, spol, vjersku i etničku pripadnost,
psihofizičke i druge osobine, bila ravnopravno uključenja u nastavu. Pri angažmanu asistenata u
inkluzivnoj nastavi kao prepreku obrazovne vlasti najčešće spominju nedostatak materijalnih
sredstava kojima bi se pokrili troškovi asistenata u nastavi koji su neophodni, želimo li jednakost
i socijalna pravda u obrazovanju kako bi se smanjila vjerovatnoća socijalnog isključivanja djece,
odnosno, omogućio kvalitetan odgojno-obrazovni proces za sve. O potrebi angažmana asistenata
u inkluzivnoj nastavi, o njihovoj ulozi i postignućima djece sa poteškoćama u razvoju nakon
njihovog uključivanja u nastavu, svoje stavove su iznijeli studenti nastavničkih fakulteta. Rezultati
do kojim smo došli su na tragu pozitivnih razmišljanja studenata nastavničkih fakulteta uz
iskazivanje potreba razvoja modela podrške obrazovnim programima za asistente u inkluzivnoj
nastavi i potrebi jasnijeg definisanja uloge asistenata u inkluzivnoj nastavi.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.