×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

PROGRAMIRANO UČENJE U POČETNOJ NASTAVI MATEMATIKE

By
Mirsada Čajlaković ,
Mirsada Čajlaković
Edin Hadžikadunić
Edin Hadžikadunić
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Mogućnost primjene programirane nastave u odgojno-obrazovnom procesu je povećana
korištenjem savremenih dostignuća kibernetike, a posebno savremenih informacionokomunikacionih tehnologija, koje mogu biti alat za uspješniju realizaciju nastave matematike, a
posebno početne nastave matematike. U radu je prikazan model linearnog i razgranatog
programiranja kao jedna od tehnika učenja u početnoj nastavi matematike, kako bi učenici i na ovaj
način sticali osnove matematičke pismenosti, usvajali osnovne matematičke operacije i njihove
zakonitosti, razvijali funkcionalno znanje i kako bi se istakla važnost matematike u svakodnevnom
životu. Programirana nastava pruža veću mogućnost racionalizacije nastave u odnosu na
tradicionalno izvođenje nastavnog procesa. Ona pruža mogućnost kvantitativnog učenja, usvajajući
nastavne sadržaje korak po korak, od dijelova prema cjelini. Svi učenici uspješno rješavaju zadatke,
te se na taj način jača samopouzdanje učenika, a matematika kao predmet time ne bi predstavljala
„problem predmet“ za sve godine školovanja, kao što je to slučaj kada se matematički sadržaji
realiziraju na tradicionalan način. Stoga, kad su nastavni sadržaji početne nastave matematike
primjereni za programiranje, potrebno ih je prezentirati učenicima programiranim učenjem, ali ipak
u razumnoj mjeri kao osvježenje za sve učesnike odgojno-obrazovnog procesa. Ovaj članak
predstavlja inicijalni rad o programiranoj nastavi i može poslužiti nastavnicima kao paradigma, kako
bi permanentno unapređivali odgojno-obrazovni proces, a posebno početnu nastavu matematike.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.