×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

MULTIMEDIJ KROZ UPOTREBU U NASTAVI MATERNJEG JEZIKA

By
Marlena Brkić ,
Marlena Brkić
Damir Mušanović
Damir Mušanović
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Tehničko–tehnološki napredak donio je i donosi promjene u mnogim područjima, pa tako
i u obrazovanju. Mediji su dio svakodnevice i zauzimaju značajnu ulogu u školama. Ne tako davno
je živa riječbila glavni izvor informacija koja se usmenom predajom prenosila sčovjeka na
čovjeka. Današnji učitelji i učenici imaju na raspolaganju nepresušan izvor sredstava koja im služe
u prenošenju i primanju informacija. Ipak, treba voditi računa o obrazovnoj sredini koja nije
uređena za naše učenike i učitelje. Mediji unatočsvojoj savremenosti i dalje mogu učiniti nastavu
staromodnom, odnosno usmjerenom na učitelja. Ponekad učitelji zaborave da su mediji (samo)
nastavna pomagala. Kompjuterske tehnologije izazivaju i izazivat će promjene u konceptu
obrazovanja, nastavnim sadržajima, tehnologiji nastave i odnosu između nastavnika i učenika.
Računar je postao integralni dio obrazovnog sistema u savremenoj školi i predstavlja značajnu
komponentu obrazovanja. Zahvaljujući računarima i njihovoj upotrebi u odgojno–obrazovnom
procesu mogu se u velikoj mjeri otkloniti slabosti tradicionalne nastave. Pomoću računara u
nastavnom procesu može se efikasnije upravljati i učiti. Upravo zbog ovog tradicionalna nastava
nije više u mogućnosti da udovolji nagomilanim potrebama savremenog društva zbogčega je
kompjuterizacija nastave neizbježna. Informatička tehnologija nudi nam nove načine
prezentiranja, razvijanja vještina, komunikativnost i interakciju, stjecanje znanja i razvoj
sposobnosti svih faktora u nastavi. Uspješnost u realizaciji navedenog zavisi od učitelja i
prilagodljivosti nastavnih sadržaja novim informacionim tehnologijama. U nastavi maternjeg
jezika veoma nam može poslužiti razvoj informaciono-obrazovne tehnologije. Putem multimedije
integrišemo više medija istovremeno (teksta, zvuka, i filma) pri čemu centralno mjesto zauzima
računar. Vodeći se različitim sposobnostima učenika, moguće je obezbijediti učenje, nastavu i
obuku na individualnom nivou. Različiti softveri omogućuju učenicima da pišu, čitaju, uče
abecedu, povezuju sliku i riječ, crtaju, boje, slušaju pjesmu i budu u stalnoj interakciji s određenim
softverom.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.