Sprovedeno longitudinalno istraživanje na uzorku od 252 učenika mlađeg školskog uzrasta
imalo je za cilj da ispita promene fizičkih sposobnosti u zavisnosti od redovosti pohađanja nastave
i dodatnog bavljenja sportom. Rezultati analize kovarijanse i t – testa pokazuju da su učenici koji
su redovno pohađali nastavu bili uspešniji u 6 od 7, ali sa statistički značajnom razlikom u 4 testa
i to: Taping rukom (p=0,002), Duboki pretklon na klupici (p=0,043), Skok u dalj iz mesta
(p=0,035) i Podizanje trupa iz ležanja na leđima (0,039). Kako se čak trećina ispitanika ne bavi
nikakvom fizičkom aktivnošću izuzev načasovima fzičkog vaspitanja preporuka autora rada je da
se poveća brojčasova obaveznog fonda na 5časova nedeljno,čime bi se povećala i efikasnost
nastave u razvoju motorike učenika.Nastavu treba diferencirati u skladu sa nivoom fizičke
sposobnosti i uskladiti sa potrebama i interesovanjima učenika da bi bila poželjna i zanimljiva za
učenike svih uzrasta.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.