×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

MEDIJSKA PISMENOST I DJECA

By
Enes Prasko
Enes Prasko
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Medijska pismenost je sposobnost identificiranja različitih tipova medija i
razumijevanje poruka koje šalju. Djeca uzimaju velike količine informacija iz širokog spektra
izvora, izvan tradicionalnih medija (TV, radio, novine ičasopisi). To su sms poruke, virtuelni
video, društvene mreže, video igre, reklame. Ali svi mediji dijele jednu stvar. Neko ih je kreirao.
I postoji razlog zbogčega ih je kreirao. Razumijevanje razloga je osnova medijske pismenosti.
Digitalno doba je olakšalo svima da mogu kreirati medij. Ne znamo uvijek ko je kreirao nešto,
zašto su to napravili, da li je kredibilno. Ovo čini medijsku pismenost teškom za učiti i
predavati. Bez obzira na sve, medijska pismenost je osnovna vještina digitalnog doba. Posebno,
pomaže djeci: učiti da kritički razmišljaju (dok djeca evaluiraju medij, oni odlučuju da li poruka
ima smisla, zašto je pojedina informacija uključena, šta nije uključeno i šta je ključna ideja),
postanu pametni konzumenti proizvoda i informacija (medijska pismenost pomaže djeci kako
odrediti da je nešto kredibilno) , prepoznaju ugao gledanja (svaki kreator ima svoj stav
identificiranje autorovog ugla gledanja pomaže djeci razumijevanju stvari) , identificiraju
ulogu medija u našoj kulturi.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.