×
Home Current Archive Editorial board News Contact
Review paper

YOUTUBERI, INSTAGRAMERI I OSTALI '-ERI' U INTERNET ERI

By
Lamija Silajdžić
Lamija Silajdžić
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Potvrdu teze da su nove tehnologije proizvele rast stalne zabave i emocionalne
stimulacije (Roger Fidler) - danas možemo pronaći na društvenim mrežama. Preciznije, u
brojnim „influencerima“, koji putem društvenih mreža prenose određene poruke, odnosno
utječu na sve koji ihčitaju/slušaju/gledaju. A takvih je mnogo. U ovom radu bitće pojašnjeno
ko su savremeni influenceri, na koji način komuniciraju i utječu na publiku/javnost, te kako na
taj način i zarađuju. Prema nekim istraživanjma, potrebno je tek više od hiljadu „pratilaca“ na
Instagramu da biste godišnje mogli zaraditi više od 4 hiljade funti. Isto ili više, zarađuju oničije
videoporuke gledamo putem YouTubea. Forbes je u junu prošle godine objavio listu 12
najbolje plaćenih YouTubera, koji su za godinu zaradili 70,5 miliona dolara. Prezentacija koju
vidimo na ovim i sličnim platformama je samo vrh ledenog brijega. S obzirom na to da živimo
u medijatiziranom svijetu, nužno je pojasniti kako ove osobe utječu na naše živote, porodice,
kulturu i društvo uopće. Društvene mreže omogućile su svima da od sebe načine komunikatore
koji mogu (pre)oblikovati tuđa mišljenja. Šta je to što gledamo/pratimo na društvenim
mrežama? Ko oblikuje naša shvatanja o svijetu, društvu i kulturi danas? Ovo su samo su neka
od pitanja na kojaće, barem djelimično, pokušati odgovoriti ovaj rad. Podsjetitće, također, i na
važnost medijske/informacijske pismenosti, čije savladavanje postaje izazov napretkom
tehnologije i otvaranjem novih platformi i načina za komuniciranje.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.